Nyeste

09 januar 2016

OstePizza! (Lavkarbo)

Jeg har sett mange oppskrifter på pizza med ostebunn og den jeg endte med å teste ut i kveld fant jeg på lavkarbotips sin blogg. Jeg er på sukker-avvenning etter en veldig søt jul og det eneste som fungerer for meg er å kutte ut alt av sukker, stivelse og mel i en periode slik at søtsuget/cravings'ene og matlysta blir dempet til et nivå jeg trives mye bedre med. 


Revet ost blandet med 1-2 egg avhengig av hvor mye ost du river/hvor stor pizza du vil lage. For min del ble det 1 egg.
Blandes med litt oregano (evt. annet krydder av personlig smak) 
Bre blandingen utover på et stekebrett og forsteke på 200 grader midt i ovnen. Ca. 10 minutter. 

Ta ut og ha på ønsket fyll. Jeg valgte coop ferdig pizzatopping, karbonadedeig, løk og paprika. Litt revet og skivet ost på toppen (sikkert ikke nødvendig med så mye ost i bunnen, men jeg elsker ost!) Stek i ca. 10 minutter til.




Kjempe god etter min mening! 

Det er ingen hvetemel-pizza og etter min mening er det ingenting som slår det heller. Jeg elsker jo hvetebakst av alle slag og tror kanskje at alle erstatnings-bunner trenger noe tilvenning. Jeg har jo spist lavkarbo i tre år og prøvd mange typer. Jeg har fortsatt ikke smakt noen jeg ikke likte, men fortsatt heller ingen som slår hvetebunn. Uansett er de kjempe gode til å erstatte ordentlig pizza! 
Anbefales! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du lyst til å legge igjen en kommentar eller en liten hilsen,
så vit at jeg setter veldig stor pris på det ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...