Nyeste

17 mars 2012

Strikke tøfler - oppskrift

Jeg har fått noen spørsmål om å legge ut oppskrift på
disse super søte strikke tøflene og så klart vil jeg dele den med dere.

(Må føye til at jeg aldri har strikket noe etter oppskrift så jeg håper
den er forståelig slik at dere som vil kan få til å strikke slike.)


Legg opp 6 masker på pinne 3,5-4.
Strikk frem og tilbake 6 ganger, rillestrikk.
Øk deretter på hver side til du har 22 masker på pinnen.
Øk deretter på neste pinne slik at du totalt får 44 masker.

Strikk videre 2 rett og 2 vrang frem til arbeidet måler 17 cm i størrelse 37-38.
(Str. 39-40 tilsvarer ca. 20 cm. Osv..)

Strikk så to og to masker sammen til du har igjen 22 masker på pinnen,
videre strikkes det riller (rettstrikk) frem og tilbake samtidig som
2 masker strikkes sammen i hver side til du sitter igjen med 6 masker på pinnen.
Disse 6 maskene strikkes frem og tilbake 6 ganger, fell av.


Brett nå tøffelen og sy igjen på sidene og de 6 maskene på toppen. 
Det skal nå være en liten åpning på hver side.

Vreng tøffelen når den er montert.
Hvis du vil kan du montere på en liten blomst, sløyfe eller annen pynt.
Foten kan du sette inn valgfri vei i tøffelen. 


Håper dette var til hjelp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du lyst til å legge igjen en kommentar eller en liten hilsen,
så vit at jeg setter veldig stor pris på det ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...