Nyeste

08 februar 2012

Nytt bord av gamle paller


For 3 uker siden la jeg ut spørsmål om noen hadde paller å
gi bort på "Trysil kjøp og salg" siden på Facebook og
til min glede fikk jeg masse respons!
Det ble så jeg hentet 2 paller på vakreste butikken
(Har tidligere blogget ett innlegg om den butikken som du kan finne igjen HER.)

Nå ville jeg lage meg pallebord.
Jeg har hatt lyst på pallebord lenge, men har jo vært veldig fornøyd med
Liatorp bordet mitt fra Ikea og ville egentlig ikke kvitte meg med det.




Så kom den lysende ide (smil!) at jeg trenger jo faktisk ikke selge det,
slik jeg vanligvis gjør da jeg vil bytte ut noe. 
Jeg kan jo lagre det ute i låven og bytte mellom disse stuebordene.



Å male paller var mindre moro.
Det gikk 2,5 liter maling!
Jeg brukte vanlig veggmaling. (Opus fra Monter.)


Fikk litt handy hjelp fra min handyman, til å kappe til fire 
små klosser så bordet skulle bli bittelitt høyere.
Snille han monterte på klosser og hjul.


RESULTATET




Og som jeg skrev i går kom endelig siste "bit" i posten i går.
En wallsticker fra Ebay, som jeg fikk av mine kjære til bursdagen ♥
Kjekt å velge ut gaver selv.





Og min nye fine kandelaber har jeg kjøpt meg for penger jeg
fikk fra barnas oldefar til jul.
Den er faktisk fra Jysk!
Flotte roser fra gutta til bursdagen min i yndlings-rose-fargen min.



Jeg er veldig happy med resultatet!
Godt med litt forandring også.

Pallene står på 4 hjul med brems.
Veldig kjekt å bare kunne rulle bort bordet hvis vi trenger 
plassen foran TV'en til noe annet.
Hjul og plexiglass er forresten fra Biltema.

SMIL

Ha en fin kveld alle dekk som er innom!
Love from

10 kommentarer:

  1. Så kult!
    Ble ekstra kult med teksten på bordet.
    Klem Marie

    SvarSlett
  2. Så kult det er!
    Jeg har prøvd å overtale Erik til å la meg få lage et slikt også, men ikke til noe hjelp (ennå) ;-)
    Flinkis du er! :-)

    SvarSlett
  3. pusset du pallene noe før du malte dem? jeg skal lage meg bord og tvbenk nå, men driver og pusser på pallene, men det er sinnsykt masse jobb.

    SvarSlett
  4. Jeg brukte vanlig grovt sandpapir og pusset ned det verste.
    Pallene sugde til seg veldig mye maling så det er minimalt med fliser på bordet nå. Altså; malingen la ned det som var igjen etter pussingen.
    Tror også jeg var heldig med to paller som var ganske årleite i utgangspunktet :)Er jo stor forskjell på dem, hvor flisette de er.

    Mye jobb å lage pallebord, og faktisk kostet det litt også.
    (wallprint, hjul, 3 liter maling, plexiglass)

    Lykke til!

    SvarSlett
  5. Hei! Snublet tilfeldig over innlegget i et Google-søk! Så fint pallebordet ditt ble :) Har du en link til det veggordet hos e-bay? Ida

    SvarSlett
  6. Hei Ida! Dette er det samme veggordet som jeg har bestilte til pallebordet mitt: http://www.ebay.com/itm/Sit-long-Talk-much-Laugh-often-WALL-QUOTE-DECAL-VINYL-LETTERING-SAYING-/251111852308?pt=Decals_Stickers_Vinyl_Art&hash=item3a776ec914 (håper linken fungerer)
    Tusen takk, jeg er veldig fornøyd! Klem

    SvarSlett
  7. Tusen takk for svar :) Var ei her i huset som gjerne ville ha det på skuffene på kommoden sin! Hvordan har plexiglasset på bordet holdt seg? Blir det veldig ripete, i forhold til ordentlig glass? Ida

    SvarSlett
  8. Plexiglasset har holdt seg overraskende bra, men er har fått en del riper som ikke vanlig glass ville fått. Men vi har jo to små som ofte kan være harde mot bordet i form av bilkjøring osv..

    Hvis bordet skal brukes som vårt, i stua, noen timer daglig og med barn som "herjer" ved og på det OG du ikke vil ha riper bør du ikke gå for plexiglass.. (men igjen, det kostet 300 så kan jo byttes ut hvis det blir for ille)

    SvarSlett
  9. Hei :) jeg kpoierte linken for å bestille den wallstickeren du hadde,men da stod det "does not send to norway". Hvordan fikk du kjøpt det? :)

    SvarSlett
  10. Åh! Det vet jeg ikke, dobbeltsjekket med linken nå jeg også, og jeg er temmelig sikker på at det er den selgeren jeg handlet fra.
    Kanskje du kan sende han ei melding? Mulig han har sluttet å sende til Norge..?
    Uansett kan du bare søke på "sit long" så finner du flere!

    SvarSlett

Har du lyst til å legge igjen en kommentar eller en liten hilsen,
så vit at jeg setter veldig stor pris på det ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...