Nyeste

11 februar 2012

Det å overbevise mannen..


Som jeg skrev om i dette innlegget har jeg alltid
lyst på en forandring i heimen, da det kommer til farger,
møbler, fornyelse, oppussing osv.. 
Men for min kjære som faktisk gjorde det aller meste
selv da vi kjøpte huset og total renoverte det for bare 3 år siden
er det vanskelig for å skjønne hvorfor vi allerede skal måtte forandre på ting.

Det kan jeg jo skjønne.. Huset er nytt og vi valgte jo ut
alt av farger og interiør i 2009. Hvorfor endre på det nå?



"Nei, nei. Du er gal. Nå har vi jo akkurat gjort noe med det. 
Skal du ikke la malingen tørke før du vil endre farge?
Det kan jeg aldri se for meg at blir bra. Det går ikke.
Det orker ikke jeg å hjelpe deg med. Det er bra nok som det er.
Kan du være så snill å snakke om noe annet?"

Det er et utvalg av svar det hender seg at jeg får da jeg
tar opp spørsmål om nye hus prosjekter, tanker og ideer. 



Så av respekt til han tar jeg opp bare 50% av det jeg tenker på. smil
Det blir fortsatt nok. Mer enn nok, fikk jeg høre i går.
Men så kom alle tankene mine midt i TV programmet Senkveld
i går kveld også, og da må jeg vente å få ett "ikke nå" fra han.
Han er jo mann, og de trenger kanskje ofte litt overtalelse da det
kommer til hjem og interiør.

Palle bordet mitt var også en slik sak.
Han sa jeg var gal som skulle dra europaller inn i huset og bruke
de som stue bord. Det kunne aldri bli fint. 
Det kunne han aldri ha drømt om. Herregud!
Men nå! Han liker det, og er nok nesten like fornøyd som meg.




Og drivved "planken" jeg har over spisestue bordet var en annen 
slik sak. Drivved i rusten kjetting i taket i stua, i det rommet
vi skulle tilbringe mest tid i!
 Nei, det kunne aldri bli fint.
Men han liker det og er kjempe glad i løsningen.

Nok en gang er han altså overbevist.
Like moro for meg hver gang ♥




Nå gjelder det bare å få overtalt han til å endre litt romløsninger.
Som innlegget jeg viser til i første kobling har jeg veldig
lyst til å gjøre om soverommet vårt til en form for loftstue.
Ett rom med både kontor, hobbyrom, TV krok og lekerom for ungene.
Det betyr jo at vi må ha et nytt soverom og da har tankene
mine endelig havnet på rommet oppe som nå er Timian's rom.
Altså flytter han ned og guttene får de to rommene nede.
Som jo ligger vegg i vegg, med det dumme løsningen at en må
igjennom den andres rom for å komme inn på sitt rom.
Men i ganske mange år til er jo faktisk ikke det noe problem.
Guttene leker veldig bra sammen og de har jo muligheten til å stenge 
døra i mellom og få privatliv også.




Mannen er like lei av leker på stue, kjøkken, bad og gang som meg
og er på den måten enig i å få samlet alt i den enden av huset.
Nå er Embrick så lite på sitt rom nede at vi ikke har på fyring der.
Det blir i samme "avdeling" som vi har kontor/gjesterom i dag.
Men med mine nye tanker skal vi montere på igjen vedovn der,
og gjerne betale (strøm) for at rommene blir brukt.
Men det innebærer jo litt jobb, fra demontering og flytting av møbler opp/ned.
Til maling av Timian's rom oppe, litt dekorering og dermed maling
på hans nye rom nede og snekring av en hems.
I tillegg hadde det vært fint med teppegulv eller annet fint gulv
som passer bedre på et barnerom enn det som er der i dag.




Vi hadde store og alvorlige planer om å få lagt nytt yttertak
på hoveddelen av huset til sommeren.
Det er det eneste som mangler for at huset skal være likt "nytt",
Taket er tett og i god stand sånn sett, men vi lekker en del varme
gjennom taket da det er fryktelig dårlig isolert der oppe.
I tillegg er det jo stygt.
Vi mangler jo også en del hjørnekasser, vindus-utforinger og halve huset 
venter fortsatt på første strøk med maling.
Det er altså nok jobb til sommeren og mannen sa i går at
hvis jeg gikk med på å utsette taket til sommeren 2013 kunne han
bli med på endringene jeg vil gjøre innendørs pluss den nye lille verandaen 
på baksiden som jeg har ventet på siden vi rev den gamle for 2 år siden.




Altså utsette taket til 2013 og få byttet om på soverommene og ny veranda
mot å ha det slik vi har det og ta taket denne sommeren..?

Jeg heller nok litt mer på første forslag.. 
Men må i tenkeboksen litt til. smil!


Det ble ett langt innlegg så jeg sier tusen takk til deg som 
fortsatt henger med og vil samtidig ønske dere
GOD HELG!

Bildene i dette innlegget er forresten fra huset ved overtakelse.

Love from

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du lyst til å legge igjen en kommentar eller en liten hilsen,
så vit at jeg setter veldig stor pris på det ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...