Nyeste

27 september 2014

10 for Grete

Forrige lørdag reiste jeg til Oslo for å løpe 10 km på Oslo maraton. 7 km mer enn i fjor, men 11 mindre enn jeg egentlig hadde håpet på. Jeg har rett og slett vært altfor lat i sommer og det er en kjent sak at kondisjon må holdes ved like for å bevares. (Eller utfordres for å bli bedre.)
Det ble derfor aldri til at jeg i høst ville gjøre om distansen fra 10 til 21. 


I år fikk jeg også selskap av mannen som skulle løpe samme distanse (og alltid har vært i bedre form enn meg). 
Jeg holdt følge med han den første kilometeren, men så så jeg ikke mer til han før etter at jeg kom i mål.
Jeg er veldig fornøyd med meg selv. Det gikk så bra! Jeg jogget nemlig mye lengre sammenhengende enn jeg hadde turt å håpe på hvis jeg i det hele tatt hadde tenkt på det før løps-dagen. Den første drikkestasjonen var ved 4 km og i mens jeg drakk der gikk jeg langs stasjonen. Så jogga jeg videre i 3 km til før jeg måtte gå i en oppoverbakke ved Tøyen. Deretter ble det nok mer gågging enn jogging.. Men det er ganske flott hvor mange meter man får "gratis" av å delta på noe sånt. Stemningen er så bra, folk heier, bra musikk langs løypa og mye å se på. 
I år igjen var været veldig bra, litt for bra da jeg gjerne kunne hatt det mye kaldere enn det var. 


Og bare for nysgjerrighetens skyld noen dager senere logget jeg meg inn på 'min side' på Oslo maraton's hjemmeside for å se prisen på halvmaraton vs. '10 for Grete' for neste år og det var ikke meningen, men med et for mye tastetrykk endte jeg med å melde meg på halvmaraton for neste år.
Da fikk jeg brått litt å jobbe mot for å si det sånn..!

Nå er det helg! Jeg har fri, det er fint vær. Herlig! (Da blir det ut å løpe litt kanskje..!) 
God helg fine folk! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du lyst til å legge igjen en kommentar eller en liten hilsen,
så vit at jeg setter veldig stor pris på det ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...