Nyeste

15 februar 2015

En super investering

Jeg har lenge hatt lyst på pulsklokke og nytt belte, men samtidig syntes at det er unødvendig da jeg fortsatt kan bruke Runtastic som jeg har fra før og er fornøyd med. Minuset med den er jo at den kobles til telefonen i stedet for ei klokke rundt håndleddet (ikke et rent minus, for jeg har egentlig likt det også -snøgt!)

Men etter å ha kikket mye og lest mange tester valgte jeg å kjøpe et Aktivitetsarmbånd i stedet. Det fordi pulsen egentlig er uinteressant i de fleste treningsøkter/hverdagsbevegelsene. Det var jo skritt og kalorier som jeg ønsket bedre oversikt over. 

På cdon fant jeg Polar's loop! Og den har boostet motivasjonen min etter at den kom i posten og jeg fikk den på armen. Jeg er kjempe fornøyd!



Den første dagen med den på var eksamensdagen i Elverum og der satt jeg hele dagen/kvelden. Da jeg var hjemme igjen ved 22 tiden på kvelden hadde jeg bare gått såvidt over 3000 skritt..! Greit nok at jeg satt "hele" dagen, men likevel et mykt sjokk. 
Hver dag siden har jeg kommet opp i 9000-17000 skritt og det mye fordi jeg har kunne fulgt med på det og letta på rompa litt oftere.

Man synkroniserer den med data eller en app på telefon, hvor sistnevnte er det absolutt snøggeste etter min mening. Appen heter polar flow og der får man en mer oversiktlig og detaljert oppsummering av aktivitet, skritt og kalorier. I tillegg viser den når du har sovet rolig og når du har vært urolig under søvn. Mine foreløpige vurderinger av den søvn-delen er overraskende treffsikkert! Jeg vet ikke hvordan den vet at jeg har sovet og faktisk ikke bare ligget på sofaen, men så langt stemmer tallene. Det som også er litt morsomt er at den viser hva/hvor mange timer og minutter som må til for at du skal nå målet om 10000 skritt utifra lett, moderat eller mer anstrengende aktivitet. For eksempel kan det stå jogge i 20 minutter, gå i 55 eller ta oppvasken i 3 timer. Appen viser flere ulike aktiviteter, alt fra å spille gitar til basketball. Jeg tør å garantere at alle kan finne velkjente aktiviteter!
Den varsler også hvis man er inaktiv i så og så lenge om gangen. Jeg har den innstilt på en time og da sier den fra at "it's time to move", etterfulgt av forslag til ulike aktiviteter i ulike anstrengelses-grader med tider jeg må gjøre de. 



(På bildet over har jeg hatt den på lading på natta så der er ingenting registrert.) 
Batteriet holder i 4-5 dager og den lagrer 10 dager i selve klokken så hvis man ikke har behov for å følge med på de mer detaljerte oppsummeringene i appen trenger man ikke synkronisere daglig (hvilket gjøres med blåtann). 
Jeg gjør det 2-3 ganger daglig fordi det ennå er nytt og spennende å følge med på, smil! 
Man får også oversikt på hvor mange kilometer de tilbakelagte skrittene tilsvarer. 

Jeg har slitt litt med treningsmotivasjon i flere måneder. Fra å trene 5-7 dager i uka gikk jeg i høst ned til ca. 3 og har ikke helt klart å bygge meg opp igjen (mentalt) før jeg fikk denne. Visstnok er den kun 11 dager gammel for meg, men du verden for noen veldig mye mer aktive 11 dager! 
Jeg tror jeg kan rope hurra allerede. 

Dagens anbefaling! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du lyst til å legge igjen en kommentar eller en liten hilsen,
så vit at jeg setter veldig stor pris på det ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...