Nyeste

24 februar 2011

1 mai 2009

skulle vi endelig få nøkkelen til huset vårt.
Da hadde vi ventet i nesten 3 måneder fra kontraktskriving. Det tok tid siden huset hadde stått tomt,
altså uten beboere i de siste 3 årene. De hadde ganske mye å rydde ut før vi kunne overta.
Alle vet vel hvor mye som samler seg opp i husene med årene..
Låven og garasjen skulle vi få "overta" 1 juli, der var det såklart enda mer for dem å rydde ut..
I gamle dager samlet de jo på absolutt alt. Gamle møbler, stoffer, glass, verktøy, ski, vinduer, dører osv..!
De holdt låvesalg, og ble kvitt mye. Men mye av det som ble stående igjen fikk vi beholde, der i blandt masse norgesglass. Lite viste jeg da at jeg skulle få dilla på det 1 år senere..
og glassene var jo ikke det eneste som jeg skulle få god bruk for - det viste seg å være mange gamle skatter liggende igjen i låven.

Men ja, vi var på plass på Bekkvang (som småbruket vårt heter) kl. 12.00 1 mai 2009, spente i magen og
med verktøy kassa i bilen :p
Klare for å ta i ett tak allerede første dagen.
Skrev papirene og leste av strømmåler osv med tidligere eier.
Og vi lovte å ta godt vare på plassen.

Så var Tom Arne ute i bilen å henta verktøy kassa, men han måtte fint vente til jeg hadde fått gått over hele huset med kameraet og tatt "FØR-bildene".
De er jeg jo vedig glad for at vi har i dag, men den gang tenkte vi mest på å dokumentere hva vi har gjort for senere takst osv..

Så her er noen av bildene


lite viste han da - med tanke på alt som her skulle måtte gjøres


Ovnen på kjøkkenet

Gamle kjøkkenet - lekkert!

også fra kjøkkenet

stua

stua - dør rett fram til "ministua", senere kalt vinterstue og vinstue.

hjørnet på kontoret/soverommet i nyere delen

Det første vi gikk løs på var kjøkkeninnredningen, den ble revet samme dag.
Som jeg allerede har skrevet om så viste vi at vi skulle rive opp hele gulvet på stue og kjøkken, for å lage stubbeloft og legge isolasjon i gulvet. Ikke rart dette huset hadde vært kaldt da det var helt åpent under!




og selvsagt ville Embrick Leander mer enn gjerne hjelpe til han også


iallefall en liten stund - før han ville tilbake til stua og utnytte plassen til motorsykkel-kjøring





Og da vi hadde hatt vår første uke med arbeid i huset så det allerede sånn ut utenfor




Det var kort om vår første uke med hus-jobben

4 kommentarer:

  1. hei igjen=)
    jeg bare lurte på;hvordan vannmerker du(er det ikke det det heter?)bildene av barna?har så lyst til å gjøre det samme med bilder av linea,men finner ikke ut av hvordan jeg gjør det...er helt tullet dårlig på data...

    SvarSlett
  2. Det kan du tro jeg rota nettet rundt for å finne ut, og alle forklaringene jeg fikk forsto jeg ingenting av. Men så kom jeg på at jeg kunne bruke photoscape, og lage tekst over bildet der.
    Prøvd photoscape? Hvis ikke, så er det gratis å laste ned fra nettet. Så kan jeg forklare hvis du ikke vet hvordan du gjør det der:)
    Veldig lett og snøgt.
    Jeg har brukt mange timer med photoscape, kjempe moro med redigering og sammensetting av bilder..

    SvarSlett
  3. Spennende med skikkelig oppussings prosjekt : )
    Ha en fin søndag
    klem Tove

    SvarSlett
  4. Takk for kommentar Tove.
    Ja det har vært en spennende reise dette, nesten så det er litt vemodig også at man er "ferdig".
    Takk, du også:)

    SvarSlett

Har du lyst til å legge igjen en kommentar eller en liten hilsen,
så vit at jeg setter veldig stor pris på det ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...