Nyeste

16 april 2011

Male - ikke rart man kan bli lei!

Malingen har vært min hovedjobb innvendig i huset og det var noe jeg begynte med tidlig i mai09 etter at vi fikk nøkkelen den 1.
Hele 2 etasjen skulle bare males. Gammelt panel og tregulv. Sjarmerende synes vi, så vi ville bare bytte farger.
Rommet vårt var lysegrønt med grønt gulv. Rommet som skulle bli Embrick's hadde rødt gulv og grønne vegger og gangen var hvit med ganske standard lyst gulvbelegg.

Bildet under viser litt av 2 etasjen da vi var på en befaring etter første visning..
Øverst til venstre, rommet vårt (døra inn til kottet vårt), under; Embrick's blivende rom og til høyre er et bilde fra gangen (døra ut på liten lufte-balkong).


Fikk masse god hjelp av min lille Embrick leander til gulvmaling.
Det var kjempe stas å få hjelpe til med maling


Gangen oppe var vistnok hvit, men hadde gulnet ganske mye. Jeg valgte derfor å male på nytt og
da fikk jeg litt hjelp av svigermor. Godt med hjelp, det blir satt pris på!

(Jeg er mester til å grise da jeg maler! Drypp drypp..) Bildene til venstre er fra rommet vårt.
Bildet under er fra malingen av barnerommet til Embrick. Til å begynne med så fargen skikkelig lilla ut, men da vi kom tilbake dagen etter var riktig farge kommet fram. Nydelig baby-blå, og grått gulv der også.


Totalt i andre etasjen ble det brukt 6 liter grå gulvmaling fra trestjerner. 2 strøk på hvert soverom.
Ca. 6 liter med hvit takmaling, 2 strøk på rommet vårt og 2 strøk i taket i gangen.
Ca. 3 liter hvit maling til veggene i gangen og ca 7 liter til veggene på rommet vårt, og 3 til Embrick's rom.
Gulvbelegget i gangen oppe ble erstattet med laminat.


I tillegg har det vært malingsjobb i alle rom ellers i huset. Stue og kjøkken valgte vi ferdige veggplater, men muren på kjøkkenet var planlagt malt og det ble påbegynt


Men det ga jeg opp fort da den sugde til seg maling og var noe skikkelig møkk å male.
Vi bestemte oss for heller å legge fliser.

Ble også malingsjobb på alle brune vinduer i stua, alle nye lister, gangen nede (vegger+tak), kjøkken taket og jeg valgte å malte kontoret selvom vi viste vi skulle gjøre om alt der da vi skulle bygge ut våren 2010.
På spisskammerset valgte vi å legge tapet. Noe begge var nybegynnere på..


Ble så som så, men får være fornøyde etter først gang :)

Rart med male jobb, noen ganger er det veldig årleit og andre ganger er det pyton.
Å male farger er i alle fall mer givende enn hvit-maling.. Og å male innvendig er også mer givende enn utvendig. Gruver meg masse til all malingsjobben som gjenstår ute.
Skal bli skjønt å bli ferdig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du lyst til å legge igjen en kommentar eller en liten hilsen,
så vit at jeg setter veldig stor pris på det ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...