Nyeste

13 april 2011

Planting, båttur, aking, og bål

Helgen vår ga mye forsmak på sommeren. Må bare få sagt enda en gang hvilken herlig tid jeg synes våren er.
På fredag plantet jeg årets første blomst ute. Vistnok bare en påskelilje, så den står nok ikke lenge. Men ga sommer følelse. Gleder meg til årlig vår-innhandling av sommerblomster. Nærmer seg!


På lørdag fikk Embrick regnklær og gummistøvler på og lekte ute i nesten 3 timer. Vi har fått en liten sjø på gården og det er jo veldig spennende og moro for en 3 åring. Han kosa seg masse i vannet med bøtte og spade. I går pumpet vi opp gummibåten til han så han fikk prøve den på vannet. Selvsagt kjempe stas!



På søndag var vi i hoppbakken på aketur. Faktisk Timian sin første tur på akebrett. Han pleier jo å sove i vogna men vi er utendørs, men nå om dagen er det vanskelig å få han til å sove dersom vogna står stille.
Så da fikk han prøvd seg på akebrett, han smite fra øre til øre så synes nok det var stas.

Utfordret Tom Arne til å jogge opp hele trappa langs bakken, og såklart måtte han jo da gjøre det. Han tar jo ingen utfordring uten å fullføre ;)
Han tok med seg ett akebrett og jogga opp med ei puste-pause. Da han var på toppen kunne vi ikke se han mer. Men så kom han plutselig på akebrettet utfor kanten og i en hoppbakke er det jo veldig bratt så han fikk ikke stopp i øverste halvdel der det ikke var snø. Han kom som en rakett!
Enda jeg trykket på knappen på kameratet da jeg så han kom utfor kanten ble bildet tatt uten at han kom med på det..
Nesten så han fikk fart nok til å hoppe over riksveien..!

Selvsagt fikk jeg da utfordringen tilbake så jeg jogga opp trappa med 2 puste pauser. Heavy søndagskost!


På toppen var det flott utsikt mot bygda og Øver/Strandbygda. Men jeg forsto kjapt at det ikke var snakk om at jeg skulle sette meg på ufoakebrettet og suse nedover slik han hadde gjort. Så jeg begynte å gå nedover bakken - men så skle jeg!
Akebrettet dro først og jeg etter. Spilte ingen rolle om det vart bart der for nedover gikk det likevel.

Skummelt! Men jeg overlevde, og innså at jeg kanskje har blitt for gammel til slik fart på rompa? Men at
det gir kick og kick tross alt er bra!


Fine, flotta gutta våres



Så kakao, kaffe og sjokolade før jeg og Timian trillet hjem.
Jeg fikk på veien hjem kjenne lukta av myr og av regn-våt asfalt, mmm! Sommer!
Da vi nærmet oss hjemme kjente jeg lukta av bål!



Mens Tom Arne styra med bålet kom faktisk malings ånden over meg og jeg fant fram pensel og terassebeis og fikk tatt første strøk med brunt på ene terasse rekkverket. Timian var blid, fornøyd og tålmodig på terassen sammen med meg. Snille ungen!


Med 13 pluss grader var det jo ingenting i veien for å male. Håper på mange sånne milde dager fremover så jeg kan få gjort unna masse av husmalingen før sommervarmen setter inn og man helst vil bruke tida på andre ting..
Avsluttet med pizza på Peppes.
Beautiful søndag!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du lyst til å legge igjen en kommentar eller en liten hilsen,
så vit at jeg setter veldig stor pris på det ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...