Nyeste

05 april 2011

Ting å gjøre

før mamma permisjonen min er ferdig er mange!
Som det "ned på papiret" menneske jeg er så har jeg laget meg ei liste i dag med ting jeg ønsker å få gjort mens jeg har mamma permisjon. Den tiden som er igjen, ca 13 uker.
Synes det er godt for hodet å skrive ned. Gjør det ofte, som med penger, pakke lister, handlelister, gjøremål osv.. Da blir mye mindre glemt ;)


* Først og fremst, lage takkekort etter Timian's dåp (jupp, over 2 måneder siden! =0)
* Stor vask av kjøkkenet (ut med alt og vask + skapdører osv)
* Stor vask av alt annet : Stue, Embrick's rom, Timian's rom, vårt rom, kontoret/gjesterommet, de 2 gangene, gangen i 2 etasjen, vinstua..
Stor vask blir spesifisert som tak/vegger og alt enda grundigere enn ved vanlig vask.
* Ut med alt på spisskammers, stor vask, rydde inn igjen. (og sjekke datoer på all maten)
* Pusse vinduer
* Vaske fryseren i låven.
* Rydde, sortere og vaske rommet under trappa.
* Rydde og gjøre stor vask på kottet på rommet vårt.
* Gå over klær i skapet til Embrick og få vekk det som er for lite.
* Sortere klærne til ungene som er for små etter størrelse og lagre i plastesker.
* Få 100% orden på det nye kontoret
* Sortere og rydde i scrapbooking utstyret og arkene mine.
* Scrappe!
* Blogge ferdig om grovarbeidet/stegene med huset.
* Rydde i låven.
* Bilder inn i rammer rundt omkring som er tomme.
* Fremkalle 1000-2000 bilder.
* Sortere bilder i album.
* Ordne og finne fram alt som selges kan til låvesalg, (garsjesalg) hos oss i mai måned! (reklame ;)!)
* Sortere leker på rommet til Embrick og få unna noe av det han ikke leker med.
* Tapet i den nye gangen, male veggen først.
* Lese over medisink terminologi og sykdomslære pensumet for å friske opp hukommelsen til jobb igjen.
* Rydde roteskuffen min i sjenken på stua.
* Rydde kjelleren.
* Friske opp strikke- hukommelsen så jeg kan få begynnt med noen strikke prosjekter.
* Kjøpe meg symaskin og forhåpentligvis rekke å lage noe fint/nyttig.
* Sist og verst, all husmalingen som gjenstår. Rekkverk, veranda, utforinger og alle veggene som ikke er tatt. Velkommen på dugnad alle som vil :)





And ofcourse; jeg skal nyte tida med minsten, den mellomste og den største :)

4 kommentarer:

  1. Silje Helen Oustad6. april 2011 kl. 00:23

    Har en del å gjøre nå Minde.
    Trur du burde ha begynt for 5mnd siden. hehe
    Men lykke til... :D

    Klem

    SvarSlett
  2. Haha! Du har så rett så rett Silje;)
    Klem

    SvarSlett
  3. Hei Minde

    13 uker går så fort.. Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg konsentrert meg om det siste punktet og plukket ut noen få av de andre som du synes er gøy eller som du vil være glad for å ha unnagjort :-)
    Vi må bli flinkere til å bare nyte livet :-)

    Klem fra Kusine Marit Jeanette

    SvarSlett
  4. Du har helt rett Marit! Antageligvis blir det nok mye ugjort av lista mi fordi jeg er litt for flink til å bare nyte nå for tida :p Men 60% ser jeg faktisk frem til å få gjort, og det kjedeligste som husmalingen må nesten gjøres så treverket holder seg best og lengst mulig.
    Men vi bør alle tenke på det, nyte mer! Livet er fort kort for bare jobb:)

    Klem! Og tusen takk for kommentar og for at du vil følge bloggen min;)

    SvarSlett

Har du lyst til å legge igjen en kommentar eller en liten hilsen,
så vit at jeg setter veldig stor pris på det ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...