Nyeste

11 juli 2011

Ferie Åland 2011, første jobbdag og 10 måneder gammel pjokk som ikke vil sove om natta..

Første ferietur i år gikk som tidligere skrevet til Åland.
Vakkert, vakkert!

Vi reiste først til Gävle i Sverige og sov der den første natta.
Selvom vi har veldig snille unger i bil, er det likevel greit
å dele den lange bilturen på 2 dager.
Så vi leide hytte rett ved Dalaälven, igjen vakkert!
Dagen etter var vi i Furuvik parken, sjekk ut den HER.
Jeg var der 2 ganger som liten og vi var der med Embrick i fjor.
En skjønn park med mange karuseller, stor dyrepark og
et veldig bra bade anlegg.


Hytta vi leide denne natta og et bleieskift - ut på tur!


Noen bilder fra Furuvik.
Anbefaler egentlig å bruke 2 dager i parken, i alle fall
dersom været er bra. Vi storkosa oss i bassengene og kunne
egentlig tilbringt hele dagen i vannet..


Det var berg og dalbaner, elektriske biler, flygende karuseller,
fisking, froskehopp, nostalgi karuseller, spøkelseslott ++

Ja, vi elsker fornøyelsesparker!



I dyreparken finnes det meste?
Kameler, giraffer, lama, hester, miniponni, slanger, aper, skilpadder,
edderkopper, fugler, kuer, gris, geit ++

Selvsagt kjempe spennende for ungene.
Det morsomste for Embrick var nok helt klart å mate kamelene


2 øverste fra hytta vi leide i Sverige, og det under fra hytta
på Åland og utsikten ned mot brygga og ut mot havet


Åland er for meg svaberg ♥
Byr på mye plasking i vannet, og bare ro og fred!


Fiske, sykketurer, grilling, sene nattetimer på brygga med havet i front
og ikke minst solnedgang...! ♥



Det er kos det!
Åland i mitt hjerte♥
(som ferie generelt)

Avslutter ferieskriving med dette herlige bilde av mine 2 små ♥♥

Vi hadde en flott tur!


I dag har jeg hatt min første dag på jobb igjen etter
11 måneder hjemme. Permisjonen er over og Timian begynner
virkelig å bli STOR gutt! Barnehage start om 3 uker.
 Små trist egentlig, gruvvalt og rart.
Men samtidig vet vi jo hva vi har i vente og det er masse
vi gleder oss til. En herlig tid i møte med en utvikling som går minst
like fort som den hittill har gjort.
Moro!

Anyway jobb gikk fint, til tross for bare 3 timer med søvn i natt.
Ikke bare bare med jobbstart med en liten en som fortsatt ikke vil sove hele netter,
men derimot holde konsert i 2 timer sammenhengende natta til mammas første arbeidsdag.
Det er kjedelig det!

Vi begynner å bli en liten smule desperate etter søvntips som fungerer.
Skjønner ikke hva det er, men trøster meg med at en dag (en vakker dag)
så sover også han natta igjennom ;)

God ny uke til dere!

Klem

men

2 kommentarer:

  1. Hei Minde :D

    Fine bilder!
    Jeg kan dessverre itte gi deg noen råd, for det er akkurat samme her. Jeg gleder meg til ho sover HELE natta igjennom.

    klem

    SvarSlett
  2. Prøv med faste rutiner, er det natta, så ER det natta! Ha det mørkt på rommet, sett på en sang som han forbinder med soving hvis han har.. Vi bada leah hver kveld, men det har vi sluttet med nå for ho sovner fint uten nå.. Kan jo hende dere kan prøve med det, så får han brukt en del krefter :)

    Lykke til ;)

    SvarSlett

Har du lyst til å legge igjen en kommentar eller en liten hilsen,
så vit at jeg setter veldig stor pris på det ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...