Nyeste

17 desember 2011

Is lykter (frosset glass)

I morres var "lage-noe-lysten" sterk,
og etter å ha kommet over en blogg for noen uker
og notert meg "oppskrift" for is lykter var jeg i dag
klar for å prøve


For å lage lykter trenger du

* Eggehvite
* Sukker
* Glass, norgesglass, telys glass..


Ha eggehviten i glasset, rist og pass på at det fester
seg over hele glassets innside.
Tøm ut det overflødige.
Ta så i sukker og rist, og sørg for at det fester seg.
Tøm ut det overflødige.
La glassene tørke noen timer og 
sett telyset nedi.


Lekkert!
Får kjempe fint lys i disse lyktene, og
de er lette å rengjøre med varmt vann.


2 kommentarer:

  1. Wow! Det må jeg prøve en gang! Så fint det ble

    SvarSlett
  2. Ja ikke sant? Lekkert lys!
    Passer ekstra godt inn i interiøret
    i vinterhalvåret, synes jeg.
    Takk Tina:)

    SvarSlett

Har du lyst til å legge igjen en kommentar eller en liten hilsen,
så vit at jeg setter veldig stor pris på det ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...