Nyeste

19 juli 2012

Lego - ny hobby?

Han som snart er 5 år her i huset er en skikkelig Lego gutt.
Det begynte for vel snart 2 år siden da han fikk overta hele Lego kassen
som pappaen hadde hatt da han var liten.
Han startet i det små, men vi blir stadig mer og mer imponert,
gutten er kjempe flink!
Forrige uke fikk han også overta kassen(e) med Lego fra da jeg var liten.
Der var det mye spent, men det var få byggeanvisninger så jeg og pappaen
troppet opp og skulle prøve å hjelpe til med byggingen kun etter bilde. 


Lego over hele gulvet og med kun et bilde av en bensin stasjon og et 
bilde av et sykehus satte vi to store i gang med bygging.
Snakk om å bli bitt av basillen! Å bygge Lego er kjempe gøy og den
stakkars 4 åringen fikk lite oppmerksomhet disse timene.
Både mamma og pappa var i Lego verden. Smil!


I går kveld da minsten var lagt og gjestene hadde reist,
satte jeg meg sammen med 4 åringen for å bygge den nye
Lego polititraileren som han fikk i 5 års presang av bestemora.
Igjen gikk jeg inn i en egen Lego verden, og med 4 åringen i sin egen Lego 
verden ved siden av, tente lys og CD'en "Sprell levende" i bakgrunn kan 
dere tro vi hadde det koselig ♥




Definitivt en god foreldre/barn aktivitet!
( og en god innendørs aktivitet da regnet plasker ned ute midt i juli)

For øyeblikket sitter han og pappaen å bygger det nye Ninjago flyet og
jeg er i alle fall ikke vanskelig å be neste gang han trenger litt hjelp med 
bygging av en ny lego. Morsomt!
(Tror jeg går bort å hjelper til litt..!)

2 kommentarer:

  1. Vi elsker lego! Helt enig med deg Minde, og dessuten er lego både lærerrikt for unga og gir dem god konsentrasjon øvelse og mestringsfølelse!!

    Puss Marie♥

    SvarSlett
  2. Absolutt ;)
    Thank you for your comment Marie!!

    SvarSlett

Har du lyst til å legge igjen en kommentar eller en liten hilsen,
så vit at jeg setter veldig stor pris på det ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...