Nyeste

28 juni 2013

Update!

Beklager dårlig oppdateringer og lite innlegg de siste ukene. Grunnen er den samme
som vanlig; dager som går fortere enn jeg planlegger og ønsker.
Det er tre uker siden vi kom hjem fra Tyrkia og det har ikke vært noen rolige dager siden..
I helgen fikk jeg feber, hode og hals vondt og fikk faktisk ligge i senga i en hel dag før det kom
en lastebil med 48 ruller Glava og 1,5 km med planker som jeg måtte bidra med å få på plass..
Det er med andre ord ikke tid til å være syk heller. På jobb i barnehagen i dag utnevnte jeg ett barn
til å få bestemme sang før mat da jeg ble påmint av en kollega at vi allerede hadde sunget.
Og ja! Jeg var i samme rom da sangen gikk typ 30 sekunder før..!
Det er mye som skjer, mye å tenke på og mye som skal planlegges. Feriemodus!

Vi har etter hjemkost også vært to turer i Oslo, for å se på ny bil og for å hente ny bil.
Vi har vært i Løten for å hente hjem ei campingvogn etter å ha tittet på Finn.no i mange dager og uker.
Det er en populær tid på året å selge vogner, men tydeligvis også en populær tid å kjøpe vogn.
Vi har ringt på mange, men i billigklassen ble vognene som var i vår interesse solgt samme dag som
de ble lagt ut for salg. Men til slutt fikk vi altså tak i ei gammel, men helt grei camping vogn som
forhåpentligvis skal være med å gi oss gode ferieminner fra sommeren 2013.

Som nevnt skal vi (les mannen) bytte tak på huset i løpet av sommermånedene og det er mange
forberedelser som skal gjøres i den anledning.
Jeg har fortsatt ikke begynt med maling av huset, men står fast på at huset skal ferdigmales i år.
Det er jo på tide, da intervallene for malingen er 6-10 år, som vil tilsi at jeg må begynne på
framsiden av huset igjen om kanskje allerede 3 år.
Huset skal ferdigstilles i år! Det er vi skjønt enige om.

Tyrkia var forresten flott! Ei fin uke med bare fint vær, mange varme grader og også varme
kvelder uten behov for jakker eller mygg spray. Fantastisk!
Mye bading i basseng og Middelhav og to veldig fornøyde barn som vinket
"Ha det Tyrkia! Vi sees" da vi lettet med flyet på vei hjem.
Mange nye kompiser for dem, mye is, god mat og sene kvelder for oss alle.
Uka gikk alt for fort, den raskeste syden-uka jeg har hatt - tror jeg. -Jeg lengter tilbake og
har allerede vært inne og tittet på ny tur. Det blir jo ekstra fristende da man kommer hjem
til gjennomsnittlige 14 grader, regn hver dag. Knott og mygg.
Natten vi landet på Gardermoen, 7 juni var det 5-FEM grader! Sommertemperatur..?

Ungene skal være i barnehagen i en uke til og jeg skal jobbe i to før vi igjen tar ferie.
I år skal turen gå til Kristiansand og Sabeltann og hva mer det blir er vi ikke helt sikre på.
Bergen, Strömstad, Mora, Rättvik eller Åland..?
Etter sommerferien venter en ny epoke med et skolebarn i huset! Det er veldig spennende.
Han gleder seg og vi tror det kommer til å gå bra. Det er nok verre med lillebror som begynner
på storavdeling etter ferien, men uten storebror. Lille Timian er nemlig fast bestemt på at
han også skal på skolen etter sommerferien..
(Men det går vel noen dager så går det også bra..!)

Et enkelt innlegg uten bilder, men jeg lover at det kommer!


-Minde Caroline

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du lyst til å legge igjen en kommentar eller en liten hilsen,
så vit at jeg setter veldig stor pris på det ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...