Nyeste

26 september 2013

Mitt første løp

På lørdag reiste jeg til Oslo med egen heiagjeng i baksetet.
Folkefesten Oslo maraton sto for tur og sommerfulglene i magen var mange.
Oslo var folkerikt, enda mer folkerikt enn vanlig. Omkjøringer og folk i treningsklær
over hele byen.. Ingen tvil om at det var maraton på gang i hovedstaden.
Jeg dura opp Karl Johan, fant rådhusplassen og gikk meg nesten vill på området med det
store Expo teltet hvor jeg skulle hente startnummeret mitt, "goddiebag'en" og t-shirt'en. 

 

I minuttene før startskuddet var det oppvarming med instruktører og smilet i fjeset mitt tror jeg at jeg holdt på helt fra da og igjennom nedtellingen som begynte på 30 sekunder, 20 sekunder og
tilslutt med "all rop" på 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1..
Spent, glad, stolt og veldig fornøyd..!
Noen snublet og falt i mengden av mennesker allerede noen meter etter startlinjen.. Det var nemlig
nok å passe på med så mange mennesker løpende ved siden av, foran og bak seg, brostein og
kumlokk i Oslo's gater. (For min del gikk alt veldig bra..)
Jeg løp i mål forbi både min egen og den folkelige heiagjengen. Følelsen var fantastisk og jeg tror
jeg smilte fortsatt. Medalje rundt halsen og vann i halsen og jeg vet jeg smilte (fra øre til øre).



I mål på 1/2 minutt raskere enn mitt eget mål
(hipp hurra) og på 36 plass av 88 fullførende
kvinner i min klasse, 24-34 (år).

Men det er bare tall.. Den største seieren for meg
er jo at jeg meldte meg på, la om stilen, begynte å trente og fullførte.
Gjett om jeg skal fortsette i samme løp så distansen blir lengre og formen enda bedre til
Oslo maraton 2014. Svaret er Ja absolutt!













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du lyst til å legge igjen en kommentar eller en liten hilsen,
så vit at jeg setter veldig stor pris på det ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...