Nyeste

07 desember 2013

....

Hei dere fine som fortsatt titter innom hos meg til tross for en veldig dårlig
blogg høst her hos meg.
Jeg savner å dele fra hverdagen hos oss, så jeg håper at jeg skal få til flere timer
her inne i månedene som kommer enn i de månedene som akkurat er bak oss.

Jeg har med tungt hjerte sluttet i stillingen min i barnehagen og skal nå prøve
å fokusere enda mer på studier. Det gikk jo opp for meg etter noen måneder
i studenttilværelsen at 110 % jobb, hus, trening, sosial liv og familie ikke fungerte
overens med et bachelor-studie.. (I alle fall ikke for min del..)
Så nå skal jeg prøve å jobbe litt mindre og bruke enda litt mer tid på pensum.
Strengt tatt, helt nødvendig også!
Temaet for tiden er anatomi, fysiologi og biokjemi. Veldig spennende. Det er jo helt
fantastisk hvordan vi fungerer. Alle små ting vi gjør som vi ikke tenker på en gang..
For tiden er jeg opptatt med nervesystemet, sanser og følelser. Tungt, men igjen; spent!
Jeg strever fortsatt med å finne gode studierutiner, vaner og metoder som fungerer
optimalt, men jeg tror jeg er på bedre vei nå enn bare for noen uker siden.
Det er kanskje ikke unormalt heller å måtte bruke noen måneder på å omstille seg
til en student tilværelse..?

Det nærmer seg jul og for alle som kjenner meg er det vel ingen overraskelse at det
styres ekstra i heimen i forhold til denne høytiden.
Det (alt!) skal vaskes, strykes og luftes.. Det skal bakes, sorteres og pyntes.
Juleverksted skal vi ha, pepperkake hus skal vi ha. Det skal være lilla i advent, og
rødt senere i desember..
Det største prosjektet er det store rommet oppe. Det skal deles av og 3 åringen skal få
nytt rom der oppe. Det andre rommet skal bli en ekstra bod og kontoret vårt flyttes ned.
Selvsagt skal det skje nå i desember..
Det positive er at vi er veldig godt i gang og resultatet blir forhåpentligvis også veldig bra.
Folk ler da jeg forteller om det. Og det skjønner jeg jo. Det er jo ganske hinsides at dette
har vært hjemmet vårt i 4 år, og dette rommet nede som har eksistert i 3 år nå skal males
for 4.gang..
("Du altså..!)- sier dem.
Men det er jo så gøy! Forandringer fryder og nye løsninger og ideer dukker stadig opp.
Jeg skal likevel ikke fortsette å gjøre alvor ut av alle ideer..
Men de som pirrer mest må få bli en realitet. Ikke sant? Smil

På toppen av det hele er det denne anatomien med eksamen 9 januar. Gruver meg...!
Dit går det fort og jeg prøver å fortelle meg selv at jula i år må få bli litt mindre "styrette"
enn den pleier. Denne eksamen skal jeg forhåpentligvis bare ha en gang og jeg er fast bestemt
på at den skal gå bra..!
JUL blir det uansett, og planen er å stresse meg igjennom juleforberedelser i 2,5 uke
til for så å ligge på sofaen å lese anatomi hele jula. Høres egentlig helt greit ut..

 
GOD ADVENTS TID
FINE MENNESKER






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du lyst til å legge igjen en kommentar eller en liten hilsen,
så vit at jeg setter veldig stor pris på det ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...