Nyeste

31 desember 2013

Farvel 2013

Nå er det bare timer igjen av året 2013.. Dette året har vært veldig innholdsrikt
for meg og det ble (kanskje derfor) mange ganger bedre enn jeg kunne drømt om på
samme kveld for ett år siden..

Det er vel nå på denne tiden at alle de store bloggere har årskavalkader, med oppsummering
og bilder fra hele året de tilbakelegger. Siden jeg verken er en stor-blogger eller har tid og ork
til det, blir min oppsummering kort og uten altfor mange bilder.
Til tross for at det føles som om jeg kunne fylt en bok fra perm til perm med mine minner
fra året 2013.. Smil

 
2013 ble året jeg klarte å legge om livsstilen og bli
både sunn og sprekere.
Jeg begynte å registrere alt jeg spiste og alt jeg trente og
satte meg flere delmål. Det ble knipset flere "før" bilder.
 
Årets absolutte største høydepunkt for meg var Oslo maraton 2013.
Jeg løp verken halv eller hel. Faktisk bare 3 km.
Da jeg meldte meg på i mai hadde jeg nemlig ingen kondisjon, og da mener jeg ingen!
Aldri tidligere hadde jeg løpt 3 km sammenhengende så det var det som ble målet.
3 km sammenhengende løping..
 
 
Jeg klarte det med glans og uten problemer faktisk.
Av 120 startende i min klasse, fullførte 88 og jeg kom på 36 plass.
Ganske uviktig, for det som var viktig var alt som skjedde med meg..
Treningsgleden, selvtilliten og opplevelsen!
 
 

 
Sommeren 2013 skulle vise seg å bli den beste på mange år.
Hele landet (?) strålte i varm sommersol i flere uker!
 
Vår sommer, (har vi sett i ettertid at nesten ble litt for innholdsrik
siden vi verken ble ferdig med huset eller fikk ordnet hage fordi
vi var borte hele ferien) ble ganske fantastisk, med det flotte været
uansett hvor vi var og alle stedene vi fikk oppleve.
 
Vi reiste i mai til Tyrkia sammen med hele min nærmeste familie.
Mamma, kjæresten, søstra mi og hennes familie (på 4) og oss.
Sunwing hotell med masse god mat og gode tilbud. Strand og bad og
veldig mange varmegrader hver dag, hele uka.
 
Vi kjøpte campingvogn og med den reiste vi til Kristiansand i juli.
En tur vi hadde ventet på siden januar da vi bestilte billettene til Kaptein sabeltann
forestillingen i dyreparken.
Der hadde vi ei herlig uke, med camping og 3 dager i dyreparken.
Selve showet var fantastisk og er definitivt noe jeg jeg skal på en gang til!
 
Vi fikk besøkt Lindesnes, lengst sør i landet på den aller vakreste dagen i hele sommer.
Det var flott! Ikke en sky på himmelen og helt vindstille.
På vei hjem fra Kristiansand overnattet vi i Kragerö og fikk ett døgn
ekstra med sørlands idyll, krabbefiske og saltvanns bading.
 
2 dager etter hjemkomst fra Kristiansand reiste vi de mange timer
i bil og på båt til Åland (Eget land/øy ved Finland) og der hadde vi noen late dager
med lekeland, kafe, grilling, strand, solnedgang og bølge sus.
 
Sommerens siste tur gikk med campingvogna til Strömstad og en fantastisk
campingplass på Daftö ferieresort. Der fikk vi noen dager til med pirater
og sjørøvere, lekeland, camping og grilling.
Nesten best av alt; vi tok en dagstur derfra ned til Ullared og Gekås!
Endelig fikk jeg besøke varehuset som har gjort meg så nysgjerrig gjennom Tvserien.
Det levde opp til forventningene.. For jeg har aldri vært så sliten etter 1 dag shopping..!
 
 
I mens vi ferierte i sommer fikk jeg også sms'en som skulle by på stor glede
og redsel på samme gang. Hundre tanker (minst) gikk igjennom hodet mitt
de neste dagene.
Jeg kom inn på Høgskolen i Hedmark, bachelor i sykepleie!
Jeg hadde jo søkt bare for å sjekke om jeg hadde en sjanse.. Altså, jeg har alltid
hatt lyst. Men det har jo aldri passet. Det gjorde det egentlig ikke i år heller, men takket
være mine snille arbeidsgivere og den hjelpsomme familien gikk alt i orden.
På første skoledag fikk vi høre at det var over 100 på venteliste på sykepleier
studiet i Elverum.. Ganske flott da, at jeg fikk en plass!
 (Og selv om det er alt for hektisk til tider, så er jeg nå en fornøyd student!)
Vår lille-store 5 åring ble forvandlet til en 6 åring i sommer og han begynte i
første klasse. Han trives på skolen og imponerer hele tiden med ny kunnskap.
Mannen ble også student, så jeg skulle jo hatt et bilde av han også, men det har jeg
foreløpig ikke fått knipset.. En skolebegynner ble derfor til tre hos oss og det er
en utfordring vi fortsatt jobber med!
 
 
 
Jeg vil avslutte med å ønske alle mine kjære venner, min fine familie, både nære og
de lengre unna. Mine bekjente og mine følgere og lesere her inne
 
Et godt, trygt og bra nytt år i 2014
måtte det by på de utfordringer dere kan mestre, og
erfaringer dere lærer av. Mange gode ting!
 
PussOchKram
-MindeCaroline
 
 
 
 



2 kommentarer:

Har du lyst til å legge igjen en kommentar eller en liten hilsen,
så vit at jeg setter veldig stor pris på det ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...