Nyeste

02 januar 2014

Nytt år og nye muligheter..?!

Det er jo egentlig ganske teit at alle alltid skal starte alle nye endringer da vi trer
inn i ett nytt år på kalenderen..
Kanskje ikke teit, men.. Finner ikke ordet jeg leter etter. Men å endre på noe, begynne med noe
eller skulle slutte med noe trenger jo ikke skje ved inngangen til ett nytt år.
Har man oppriktig lyst på en endring så er det jo ingen grunn til å vente..?

Men jeg er intet unntak av min egen mening.. Også litt teit altså, for jeg har jo som de fleste
andre nytt års forsetter. Også i år, som alle andre år. 
Det nyttårsforsettet jeg har hatt lengst, og i ganske mange år faktisk, var jo å kutte betraktelig
ned på sukker og å begynne å røre mer på meg.
For første gang står ikke dette på lista mi, og det er jeg veldig glad for og veldig fornøyd med.

I 2014 skal jeg derimot

* Blir mer sosial. Det føles sikkert ekstra ille akkurat nå fordi jeg til og med har tatt meg
jobb-fri for å lese til eksamen i 2 uker og utenom det har hatt fullt opp med juleforberedelser,
jobb og jul i desember. Men jeg savner mer tid til kafebesøk, jente skravling og så videre..!

* Trene målbevisst fram til Oslo maraton 2014, slik at jeg kanskje kan
endre distanse i god tid før september og løpsdag. Jeg er nå påmeldt 10 km, men drømmer om å kunne fullføre halvmaraton på 21km.
Altså har jeg fortsatt en lang vei å gå på kondisjon..

* Mer muskler = mer styrketrening.

* Lese bøker litt oftere for ungene, akkurat nå strekker jeg i alle fall ikke til og
det er ingen god følelse.

* Finne en bedre studie teknikk

* Enda mer tid satt av til studier

* Stå opp før hver dag. Unngå stress! Både for min del og for ungenes.
I tillegg hadde det forhåpentligvis blitt bedre tid til mer avanserte frokoster!

* Bli flinkere til å spare til meg selv. Penger så klart..!






For selv om jeg synes nyttårsforsetter er litt teit, så kommer jeg sikkert alltid til å ha noen..!
Det som er viktig er vel at man har vet hvorfor og hvordan man skal gjennomføre, er målbevisst
og ikke setter seg altfor høye mål.
Kanskje også at man har noen å legge hodet på skulderen til når det blir tøft og vanskelig.


Har du nyttårsforsetter? Jeg ønsker deg lykke til!
Vil du, klarer du. Smil

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du lyst til å legge igjen en kommentar eller en liten hilsen,
så vit at jeg setter veldig stor pris på det ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...