Nyeste

09 februar 2014

RIGA

Det er nesten ikke til å tro, men nå skal jeg og mannen reise på tur bare vi.
I løpet av de 6 siste årene har vi bare hatt en natt på hotell i Oslo uten barn!
Vi har jo hatt barnevakt en og annen natt, men aldri mer enn en, og aldri for
å reise bort å bare være oss..
Det er med andre ord på tide!

Turen går etter litt diskusjon (og bittelitt frustrasjon) ikke lenger enn til Latvia og Riga.
Da dette store først skulle skje så jeg først for meg New York eller Marokko,
men med en halvdel som ikke vil tilbringe nær halvparten av tiden på selve reisingen,
måtte vi se på steder i en nærmere omkrets.
Da Paris har Disney land og er veldig aktuelt for en weekend tur med barn senere la vi
etter hvert bort den og da shopping og gode middager ikke er billigst i Roma la vi også
bort den.
Til slutt satt vi igjen med Riga, Reykjavik, Krakow eller Warszawa og som
normalt her i huset endte vi nesten med å måtte trekke lapp om hvilket reisemål.
Bading i varme laguner/kilder på Island eller billig spa og shopping i de tre ande byene?

 
 
Siden meningen med turen ikke bare var kjærlighet, men også ren belønning til meg selv for
et tilbakelagt år med hardt arbeid (kost, trening, skole og jobb) sto shopping også høyt på lista.
Riga skal vist nok være billig, både på mat, spa og shopping så etter mye googling endte vi
med tre netter på fire stjernes spa hotell midt i kjernen av byen.
 
Problemet nå er bare å pakke så lite at jeg bare fyller en halv håndbagasje koffert,
og som i tillegg helst ikke veier mer enn seks kilo.
Å reise med lavpris fly og kun håndbagasje byr jo på vanskeligheter for ei som vanligvis pakker
tolv kilo i tre kolli for en dag på skolen..!
 
 
 
 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du lyst til å legge igjen en kommentar eller en liten hilsen,
så vit at jeg setter veldig stor pris på det ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...