Nyeste

18 februar 2014

Sukkerfri kokos-sjokolade konfekt

Nam!

Oppskriften fant jeg i Allers' lavkarbo blad som er ute i butikkene nå.
(eget oppskriftblad, ikke Allers altså)



Du trenger:

1,5 dl kokos
3/4 dl sukrinmelis
2 ts bakekakao
2 ss peanøtt smør
75 gr smør

Smelt smøret sammen med peanøttsmøret. Da det er helt smeltet og rørt tilsetter du resten; kokos, bakekakao og sukrinmelis og rører alt til en masse. 

Første gangen dette ble gjort her i huset smurte jeg det ut i en brødform, men denne gangen fordelte jeg det i små konfektformer som jeg fikk tak i i Riga.
Settes kaldt i kjøleskapet i ett par timer før de er klare til å nytes!
Jeg fikk 22 stk (eller 1 cm tykt lag i en brødform på ca 10x20 cm). 

Med utgangspunkt i 22 konfektformer, blir det bare 0,5 karber i hver. For oss som bryr oss om det. Smil 



Perfekte til kaffen! 

(Hurra! Jeg har oppdaget hvor enkelt det er å blogge fra mobil og blogger-appen!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du lyst til å legge igjen en kommentar eller en liten hilsen,
så vit at jeg setter veldig stor pris på det ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...