Nyeste

04 juli 2014

Gratinerte blomkål, Nam!

En ny middagsrett ble utprøvd i dag og resultatet ble veldig bra.
Sier seg nesten selv da det kun er gode ingredienser, smil
Jeg skulle gjerne kunne skryte av at oppskriften var selvoppfunnet, men dessverre. Den fant jeg på baksiden av blomkål suppen fra Toro. 

Du trenger

En pose Toro kremet blomkål suppe
Et blomkål hode
2 dl fløte
5 dl vann
En pakke (minimum) med bacon
Noen never revet ost

Oppskrift

Del opp blomkålen i passe små biter og kok disse lett. 
Smør en ildfast form med smør/olje og dekk bunnen med blomkålen. 
Kok suppen med 5 dl vann og 2 dl fløte og hell over blomkålen i formen. 
Sprøstek baconet og del det i mindre biter som du strør over suppen/blomkålen. 
Ha over revet ost og gratiner midt i ovnen i 15 minutter på 200 grader. 




Voila! Middagen er ferdig. 
Og det på under halv timen.. 



Verdens mest klesette 3 åring nektet såklart å smake, men 6 åringen forsynte seg godt 2 ganger! 
Idag ble retten servert helt uten tilbehør, men jeg ser først og fremst for meg nybakte rundstykker eller hvitløksbrød som passende til denne. 
Men kanskje passer den også som tilbehør til potet og noe kjøtt.. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du lyst til å legge igjen en kommentar eller en liten hilsen,
så vit at jeg setter veldig stor pris på det ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...