Nyeste

29 juli 2014

Uterommet og gullkorn (jeg ikke viste de kunne)




Gammel meierikasse som jeg kjøpte i fjor på brukthandelen, lykter fra Nille og blomster-kurven er fra hagesenteret. 
Til ei blomster-glad jente å være er det pinlig lite blomster her ute i år. 
Men det har skjedd mye med uteplassen likevel så forhåpentligvis må den sommeren med nye blomsterbed komme snart. 




På sesong-slutt-salget på hagesenteret i fjor kjøpte jeg en flott hage-fontene med 70% avslag! Den har ikke kommet ut i hagen før sist lørdag og det fordi det først er nå at hagen begynner å ligne en noe.. Da er det lov og plutselig også mer moro å pynte opp litt. 



Jeg ble positivt overrasket. Den er mye finere enn jeg trodde utifra bildet på esken og i tillegg lager den en koselig, fin hage-lyd da bøtten tømmer vann. 
Den er ikke helt den hagedammen med bru og blomster jeg ønsker meg. 
Men en fin ting likevel. Et godt kjøp! 


Etter middag i dag reiste vi til barneskolen for å spille litt fotball med ungene i ballbingen og løpe noen intervaller i trappene til hoppbakken. På vei hjem fikk ungene is i baksetet og 3 åringen spurte hvorfor ikke jeg skulle ha noen is. Storebroren rakk å svare før meg: "Det er fordi mamma slanker seg for å få mindre mage." 
"Hææ? Slange i magen?" 
"Hahah! Neeei jeg sa SLAANKEE seg! Det betyr å bli mindre på en måte..! Skjønner du heller?" 
Da kommer det spontant fra 3 åringen: 
"fy f...! Vi har ikke vannmelon!" 

Og siden begge to vet at det er et forbudt ord blir latter veldig brått snudd til øyeblikkelig ro i baksetet.
Da er det selvsagt vi i framsetet som bryter ut i latter i stedet - sånn som en selvsagt ikke skal gjøre, men som i disse sjeldne øyeblikk er vanskelig å la være. 
For hva har vel vannmelon med is, slange og slanking å gjøre? 
(Det sistnevnte kanskje, men akkurat det kobler da vel ikke 3 åringen enda!) 

(Blogget fra mobil) 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du lyst til å legge igjen en kommentar eller en liten hilsen,
så vit at jeg setter veldig stor pris på det ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...