Nyeste

19 juli 2014

Vakre Åland

Vi har reist på ferie igjen. Vi var bare hjemme ett døgn etter at vi kom hjem fra Danmark før vi reiste over Sverige og tok båten over til Åland.
Her har vi vært heldige å fått feriere på min mammas kjærestes hytte i flere år. 
Åland er en selvstyrt øygruppe midt mellom Sverige og Finland. Det er 1- times tidsforskjell fra Norge og de har euro til mynt. Åland består av 6500 øyer og det siste jeg hørte var at det er 28000 som bor her. Men desto flere med feriehus og turister. Det er kun en by her og først i år har det kommet opp et lite kjøpesenter (hurra for bittelitt mer enn Kappahl å kikke i!) 
Åland er med andre ord ikke altfor stort, men det synes vi er helt greit. 



Her er det alltid sol (iallefall er vi veldig heldige med været hvert år), mange svaberg, vakre solnedganger, bryggekos og masse ro. Vi får masse kvalitetstid med ungene fordi vi ikke lar det bli så mye å gjøre her. Selvsagt kunne vi dratt til lekelandet her hver dag, gått på masse museer og besøkt flere attraksjoner, men i stedet blir det mye lesing i bøker og blader, badminton, kubb-spill, andre spill, litt film og mange gode samtaler. 
Mye god tid sammen! 
Jeg tror ungene får ordentlig-gode barndoms sommerminner herfra. 




I løpet av de hittil mange timene i sola har jeg også fått forberedt meg til neste års pensum; sykdomslære/akuttmedisin. 
Innmari komplisert, og tungt stoff, men desto mer spennende. Gleder meg! 








Også ett par konditori/kafé besøk bare fordi det er ferie! Herlig og veldig godt. 

Etter 7 sommere her har jeg hittil bare to negative ting å si om Åland; det er mygg her også, og i tillegg er det dessverre masse flått.. (og huggorm)
Det er ikke like flott! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du lyst til å legge igjen en kommentar eller en liten hilsen,
så vit at jeg setter veldig stor pris på det ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...