Nyeste

30 august 2014

Lavkarbo/sukkerfri pizzabunn

Du trenger 
4 egg
3 ss fløte
3 ss olje
2 dl revet ost
2 dl pofiber
1 ts bakepulver
3 ts johannesbrødkjernemel/fiberhusk
1 ts salt

Slik gjør du
Sett ovnen på 200 grader. 
Visp eggene lett med fløten og oljen. 
Rør inn osten. 
Bland alt det tørre og rør det sammen med eggeblandingen. 


Kjevl ut til porsjonpizza-bunner eller til en stor pizza som dekker en stekeplate. 
Bruk bakepapir over deigen da du kjevler ut fordi deigen er noe klissete. 


Da du har kjevlet ut setter du stekeplaten på nederste rille i ovnen og forsteker bunnen i 10 minutter. 
Ta den ut og ha på ønsket fyll. 
Jeg har tidligere brukt tomat og løk pizzasausen fra Toro eller Knorr. Men siden jeg ikke hadde noen av de i hus i kveld ble det idun's sukkerfrie ketsjup og hakket løk i tillegg (pizza'en er aller best med det ferdigkjøpte fyllet etter min mening..)  
Pluss kjøttdeig, litt kjøttpølse og ost. 
Da fyllet er på setter du den inn i ovnen igjen og steker til osten er smeltet, ca. 10 minutter. 




Ekstra godt med Peppes rømmedressing på! Herlig lørdagskos. 

(Oppskriften fant jeg for snart ett år siden på FunksjonellMat sine nettsider.)

God helg til dere! 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du lyst til å legge igjen en kommentar eller en liten hilsen,
så vit at jeg setter veldig stor pris på det ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...