Nyeste

20 august 2014

Skolestart!

Da er vi i gang igjen! 
Storebror, mannen og jeg. 


Jeg hadde min første dag på mitt 2. studieår i dag og kjenner at det er godt å være i gang igjen. Det blir et innholdsrikt år med to kommende praksisperioder,
først på sykehjemmet og etterpå på kirurgisk avdeling på sykehuset. 

Idag kom vi rett til forelesning med tema "en verdig død". Veldig gripende, interessant og også litt skummelt. Jeg sitter igjen med hundre tanker og i mens jeg satt der kjente jeg igjen på en enda sterkere følelse av at jeg har valgt helt riktig.
For et utrolig meningsfylt yrke! 
Tenk å få støtte mennesker som har kort tid igjen. Å få hjelpe, gi omsorg, pleie, lytte til og å bare være tilstede for.. 
Å legge alt til rette for at mennesker skal få dø levende og ikke la de dø døende. 
Men såklart; det handler om veldig mye mer enn døden, som i motsatt
ende - å få ta i mot nyfødte! (Og hele veien i mellom) 
Ingen tvil om at det er et yrke  med virkelig mening! Herreminhatt.. 

Jeg har på ingen måte landet på hva jeg vil holde på med som ferdig sykepleier.  Jeg vet bare at jeg etterhvert vil spesialisere meg innenfor ett felt å bli fantastisk god på det jeg skal holde på med derfra. I wish! 
OG at det skal være meningsfylt! 
(Det er mange veier å velge på..) 

Hurra for en pangstart! Smil

Søte drømmer! 
Og husk å gripe morgendagen.. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du lyst til å legge igjen en kommentar eller en liten hilsen,
så vit at jeg setter veldig stor pris på det ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...