Nyeste

03 august 2014

Skolesekk jungelen


Oh! 7 åringen skal ha skolesekk og jeg prøver å finne den rette sekken i jungelen (butikkene). I fjor som førsteklassing fikk de sekker fra statens vegvesen, den knall oransje sekken som deles ut i mange kommuner hvert år. Han var veldig glad i den sekken og ville helst ha den på alle skoleturene de var på også. Faktisk ville han ha den i sommer også i stedet for trillekoffert på ferieturen. 



Jeg har skjønt såpass som at Beckmann er den store på skolesekk fronten. 
3/4 velger en sekk fra der i følge deres egen reklame. Men da jeg prøver å få litt hjelp av "Mr Google" finner jeg ingen tester som viser at den er så mye bedre enn andre. Jeg skjønner jo også at det med skolesekk er veldig individuelt, at det som sitter godt på en rygg kan sitte dårligere på en annen. 

 
Også er det jo bittelitt kjedelig å ha lik sekk som flere i klassen.
Vi bor på et lite sted med et mindre utvalg å velge mellom så oddsen for at andre har helt lik sekk er ganske stor. 
Og å komme hjem med feil sekk er jo også litt kjedelig for det opplevde vi to ganger i førsteklasse..! 

Hvilke erfaringer har dere med sekk? Til de minste skolebarna? 
Og er størrelsen 1-3 klasse den riktige nå? Selv om jeg synes den ser litt liten ut så bør de vel ikke ha for stor sekk heller. 

Spørs om jeg må lokke han med på en bytur og sekke-prøving før skolestart..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du lyst til å legge igjen en kommentar eller en liten hilsen,
så vit at jeg setter veldig stor pris på det ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...