Nyeste

10 januar 2015

Pusser opp yttergangen

(skrevet i slutten av november, 14, men av en heller annen grunn blitt borte fra innleggene som er postet og merket med "gang".

Rett før jul, da jeg i utgangspunktet er inne i min mest stressede måned finner jeg (og vi!) ut at vi må gjøre noe med gangen og det selvsagt helst i går..!
Jeg har lenge irritert meg over yttergangen vår. At man må bo seg til noen steder før man vet hvordan man vil ha det da man bygger hus er definitivt en sannhet spør du meg. Jeg hater gulvflisene og jeg mislikte sterkt den svarte tapeten vi satte opp for snart 5 år siden. "Løsninger" jeg ikke hadde valgt dersom jeg skulle flytte inn nå.. Gangen er også altfor liten og vi får aldri nok oppbevaringsplass. Sikkert et velkjent problem hos mange? Det er joggesko, støvler, cherrox, langrennsko, slalomstøvler, støvletter og andre sko overalt og jeg blir tulett av det! 
På denne tiden av året flyter det også over av ullsokker, votter, luer, dresser og jakker og da er det sjelden ledig krok-plass til gjestene dom kommer innom. 




Vi diskuterte litt frem og tilbake angående veggen. Skulle vi gå for walls 4 you? De ferdigtapetserte veggplatene, ferdigmalte veggplater eller ny tapet. Så kom mannen frempå med at det er samme panel under gipsplatene som vi har i resten av gangen, og vi kunne jo bare male!? - Vi (mannen) har derfor revet tapeten og gipsplatene og frem kom den fine veggen med den grønne fargen som jeg utrolig nok hadde glemt til tross for at hele gangen var i den fargen da vi kjøpte huset. Egentlig er det en ganske søt grønn farge, men det ble ikke aktuelt å beholde den.





Gangen ble mye lysere med en gang og nå som veggen blir hvitmalt (som resten) og taket får høyglans maling tror jeg det hjelper på mye. Det blir også nye møbler som forhåpentligvis letter oppbevaringsplassen littegrann.. 

Forandring fryder! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du lyst til å legge igjen en kommentar eller en liten hilsen,
så vit at jeg setter veldig stor pris på det ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...