Nyeste

15 desember 2015

Førjulstid! (Og praksis..)

Hei alle som leser! 

Det er så alt for lenge siden, igjen! Hver gang jeg skriver det håper jeg det er siste gang jeg unnskylder meg. Men den gang ei. Jeg er inne i aller siste innspurt i sykepleier-praksis i hjemmebasert tjeneste. Siste dag i overimorgen og selvom jeg har trivdes veldig godt er jeg veldig glad for at det kapittelet snart er over. Mange (altfor) tidlige morgener for både stor og de små. (Heldig 5 åring som stort sett har sluppet unna barnehagen før 08-09 tiden 'før i tiden', har nå vært der 07.05 stakkar, smil). Mye skriving/studering (og hat! -forskningssøk!), lite penger (forstår fortsatt ikke hvorfor ikke sykepleiere gis bittelitt lønn under praksisperioder..!) og mange ettermiddager og kvelder med juleforberedelser. Jeg tenkte jo at jeg i år ikke skulle styre sånn som jeg pleier til jul på grunn av vår 'nye' tilværelse og praksisperioden, men det gikk jo ikke. Jul uten helt rent hus, hjemmelagde kaker og julegaver blir da ikke ordentlig jul? 


Alt er løftet på, støvsugd og vasket. Tak og vegger, skuffer og skap. 
Det syntes under sofaen at det spises (og sløses) mye nøtter her i huset. 

Jeg ble rekord-tidlig ferdig med julevasken, i alle fall nesten da jeg fortsatt mangler under trappa. Men det, og stekeovnen er det eneste. Noen kaker er i boks i mens pepperkakene må vente til lille julaften (blir spist opp hvis de bakes før). Kalendere for neste år er 'scrappet' og jeg håper besteforeldrene blir fornøyde. Tennbriketter og til/fra lapper har vi også laget. 



Begge guttene har gått i lucia tog i år! Like koselig ved begge anledninger, på skolen og i barnehagen. De var skjønne og veldig flinke med sine bidrag til 'lucia-koret'. Rørt mamma! 

Jeg var i Warszawa/Polen den første helgen i desember. Jeg hadde håpt på et større og bedre julemarked enn det som var da jeg alltid har hatt lyst til å reise på no sånt på denne tiden av året. Julestemning (uten snø) ble det vel litt av likevel (på grunn av julepynt og restauranter som spilte julemusikk), og turen var veldig fin og koselig! 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du lyst til å legge igjen en kommentar eller en liten hilsen,
så vit at jeg setter veldig stor pris på det ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...