Nyeste

24 desember 2015

Julefred

Endelig! De tre siste dagene (spesielt) har vært hektiske. Føles som om jeg har maks en time daglig på rompa. Men det betyr at alt er som det pleier (smil). Julestress kalles det og som nevnt før liker jeg det! Da er det ekstra deilig å stå opp med ungene på julaften-morgen å sløve i sofaen med barne TV (og Askepott) fordi jeg vet at ALT er i orden, huset er rent og det er ingenting mer jeg skulle ha gjort. 


Julefred! I kveld blir vi 12 rundt bordet og det blir koselig og fint. Ungene gleder seg veldig til at alle fra begge familier samles. 

Desembers-nedtellingsdager er tilbakelagt med litt stress, men også veldig mye hygge. Barna fikk i år aktiviteter og andre skriftlige beskjeder i minst halvparten av adventspakkene. De har fått bibliotektur, familie-mesterskap i airhockey, julebrus til frokost, brettspill-kveld, diverse baking og kafé tur, for å nevne noe. Det beste er at de faktisk har satt stor pris på det. Jeg velger å tro at de husker kvelden vi spilte airHockey bedre enn en lekebil de fikk i kalendergave om vi ser mange år fram i tid. Jula er for meg tid til å være sammen, uten hverdagslige oppgaver som tar over for det. Mentalt og fysisk. 

  

Nytt i år er at jeg "måtte" finne juletre på egenhånd. Jeg var ganske nær med å gå å kjøpe, men synes det er fælt å betale såpass mye for noe jeg kan finne gratis selv. I tillegg er det jo veldig lite snø og ingen vanskeligheter med å gå i skogen av den grunn. - Jeg lyktes! Og det var så gøy at jeg etterpå tok en tur langt ut på eget jordet og fant og sagde ned enda ett tre (til å ha ute). 



Man slutter aldri å føle mestring, uansett hvor gammel og voksen man blir, smil

Flaks var det også at treet passet rett i juletrefoten og iforhold til takhøyden på stua. Flott! 


Tradisjoner fortsetter, og det er barnas jobb å pynte treet (med litt veiledning fra mor). Akkurat som det er tradisjon med morgenkåpe, juledyne og barne TV nå. Etterfulgt av jule-gudstjeneste, unger som legger pakkene under treet, middag, dessert, pakker og familie! (Og en stinn mage, smil)


God jul alle dere fine!
Håper juledagene blir fulle av trygghet, kjærlighet, latter og hygge. 
Ta vare på hverandre! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du lyst til å legge igjen en kommentar eller en liten hilsen,
så vit at jeg setter veldig stor pris på det ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...