Nyeste

22 mars 2011

Sol ute - sol i hjerte

Våren er fantastisk! Sola varmer mer og mer. Det smelter masse snø,
det drypper og raser fra taket, det blir vått i veien, man får farge i fjeset!
Vi kan gå ut med søppel og hente posten i bare genser.

Embrick koser seg masse ute, og Timian sover veldig godt i vogna si.
En herlig tid å gå hjemme med permisjon!


Vi har hatt en super helg med knall vær hele tiden.
I solveggen ble det fort 17 grader. Synd det blåser litt surt, men skal likevel ikke klage.

Søndagen startet i kirken på "sammen i kirken" gudstjeneste.
Embrick skulle få 4 års boka si. Vi har jo vært i kirken de siste 2 tirsdagene på forberedelser.
Han har lært sanger og laget gryteunderlag og kjøleskapsmagneter som han i dag skulle få vise frem for tante Maud, pappa, lillebror, farmor og onkel Cato på gudstjenesten. Det har vært et koselig opplegg synes jeg.


Senere på dagen tok jeg med meg minsten på trilletur.
Har ikke så mye valgmuligheter til gåturer her i Strandbygda (Øverbygda?) på denne tiden av året.
Så vi må bevege oss ut på den skumle veien med fartsgrense 80 km/t, men som har en høyere gj.sn fart.
Kjennes ut som 140 da de suser forbi.
Blåser godt og jeg har mange ganger tenkt at det er rart Timian ikke våkner av bilene som durer forbi.
Ikke minst alle trailere og busser..
Men ut å gå må vi, så fortsetter vi å være forsiktige, og håper at de fleste biler fortsetter å vise litt respekt og
svinger ut eller bremser ned littegrann.


Men det er ikke lenge før det blir bare veier i skogen her heller. Så mye snø som har blitt borte på
bare noen dager. Helt utrolig! Så da er det ikke lenge før det blir enda mer fremkommelig med
barnevogn inni skogen. Litt tryggere er det også å gå der.


Da jeg kom hjem var Tom Arne og Embrick på ake/ski tur, så da tok jeg spaden fatt sjøl
og gravde meg (oss) ei fin grop litt lengre ned på tomta der sola skinner litt lenger.
Hardt arbeid. Skjønner godt at snømåking er en aktivitet man skal være forsiktig med.
Men fint ble det etter litt over 1 times arbeid. Så da smakte det godt med


Julebrus og påskeegg!
Nam Nam!
Best av alt, jeg var jo alene så ingen gubbe som ville smake brus og ingen 3åring som ville ha påskeegg.
Tross alt spart denne flaska siden desember! Så det var søndagskosen sin.


Fyr på grillen fikk jeg jo ikke. Synes det er ganske stor forskjell på dissa engangsgrillene.
Kiwi sin varierer fra gang til gang. Mens vi allid er fornøyd med Rema1000 sin.
Vel, med denne kiwi grillen måtte jeg vente på Tom Arne og Embrick som skulle komme hjem med tennvæske. Men med varmt i koppen kunne jeg lett vente.


Gikk inn og hentet boka jeg er dypt inne i for tiden.
Kaja 1988-2008. Om ei jente på 20 som velger å avslutte livet sitt. Skrevet av hennes far.
Og herreminhatt så herlig. En god bok, en kopp med varm kakao og sola i ansiktet!
Timian våknet etter sin 2,5 time lange kvil, og de 2 store gutta mine kom hjem.


Det ble pølser og potetsalat og mer kakao.

Kvelden (for i alle fall Embrick sin del) ble avsluttet med spillet Mad Mouse,

(Bildet lånt fra google-prisjakt.no)
Han fikk det til jul, men vi har ikke åpnet det før. Det gikk ut på at vi alle fikk en "fange" pinne som vi
skulle fange musa sin hale med. Slik at vi kunne få ostebiten musa hadde i munnen.
Musa hadde batterier og pilte frem og tilbake over gulvet.
Embrick synes det var vanskelig, men prøvde en stund og fikk bare en ostebit før han ga opp.



Har blitt ganske bortskjemte med været nå, men krysser fingre og tær for at det fine været holder seg!
Bare det er snø igjen til påske ;)

2 kommentarer:

  1. Hei!
    Ser iallefall ut til at du og familien er kjempeflinke til å utnytte finværet og virkelig kose dere! Det har vært nydelig i helga her i distriktet, men i dag har det jammen blåst skikkelig friskt! Hvis snøsmeltinga fortsetter i samme tempo som de siste dagene er det nok ikke mye igjen til påske....Muligens litt i fjellet.
    Bor du i Strandbygda? Ligger det på veien fra Elverum til Åmot (Åsta Øst)?

    Ha ei fin uke videre!
    Klem
    June
    Nostalgi & Skriverier

    SvarSlett
  2. Takk for kommentaren din.
    Familietid er kvalitetstid og det både trenger vi og liker vi. Ikke sant?
    Har såvidt rukket å bekymre meg bittelitt for påskesnøen, men får ta påska på forskudd. InCase. Som på VG's forside i dag; Ny sola mens du kan.
    Men igjen, samme hvor seint påska kommer bruker det alltid å være igjen snø. iallefall i høyden!

    Hehe det er mange som tror vi bor i Elverum, men bor i Trysil. Vi har en Strandbygda her også;) Men det er mange som kaller denne siden av elva for øverbygda. Men det er vel egentlig feil?

    God uke ønskes deg!:)

    SvarSlett

Har du lyst til å legge igjen en kommentar eller en liten hilsen,
så vit at jeg setter veldig stor pris på det ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...