Nyeste

30 januar 2012

Den gode samtalen

Jeg og Embrick på 4 (og ett halvt) har mange gode samtaler
i løpet av ei vanlig uke.
I dag er det mandag og da jeg ikke jobbe ekstra er det min og små gutta
sin gode og koselige hjemmedag, mens pappa'n er på jobb.

Etter å ha gått igjennom dagens post ble jeg en smule 
kosesjuk og kalte mine gutter opp i sofaen til meg.
Men en liten gutt på hvert lår, i hver armkrok kjenner jeg alltid på lykke♥
og som vanlig blir det et tema å snakke om.
I dag kjærlighet.


Embrick lurte nemlig på om jeg elsket han i dag også og
da var praten i gang. Jeg forteller han hvor glad jeg er for at han er 
i livet mitt, for at jeg har fått to friske, gode og snille barn.
Jeg sier at uansett hvor sint jeg blir på han eller hva han måtte gjøre
som jeg ikke liker vil jeg aldri slutte å elske han.
Han sier "jeg elsker deg også mamma selvom jeg er sint på deg noen ganger".
Han sier at han skal være hos meg for alltid, at jeg aldri skal miste han.
Jeg sier at jeg blir veldig glad for å høre det, og at jeg håper jeg 
slipper å miste han, men at man aldri kan vite sikkert hva som skal skje.

Han forteller at han skal bli forelsket i Trine Lise (ei jente i barnehagen),
men at det ikke skal skje før han blir like stor som Elfinn (en gutt i barnehagen).
Er ikke han bare 5 eller 6 år da spør jeg. 
"Å ja, han er 5 år han. Da venter jeg heller til jeg blir voksen"
Mhm, 18 år. Da er det fint å få kjæreste sier jeg, og han nikker seg enig,
tenker litt og sier så 
"hvis jeg trenger kos før da kommer jeg bare til deg mamma"
♥♥♥♥♥

Videre skal han bli snekker da han blir stor, sånn som pappa og det
skal han gjøre sammen med bestekompisen Vetle.
De skal være snekker og bygge hus sammen.
"Kanskje skal vi bo i det huset også. Vetle og jeg".



Og inntil den dagen da han skal bli forelsket i Trine Lise og snekker med Vetle
skal jeg nyte godt av at han stadig har lyst til å sitte på fanget mitt 
å snakke med meg. Det er kos det!! ♥
Viktig å ta seg tid til, og uten tvil en ting man en dag vil savne.

Men da det er gjort skal jeg lette på baken og få gjort litt husarbeid.
Pussig hvordan man rydder og ordner til helga og hvordan man må 
rydde og ordne etter helga..!


4 kommentarer:

  1. Blir så glad av å lese de søte innleggene dine, Minde.
    Får nesten lyst til å flytte til bake til Trysil, bygge hus og stifte familie jeg og. Hehe.

    Klem Aleksandra :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for veldig hyggelig kommentar Aleksandra!
    Kan jo ikke høre noe bedre, enn å ha lesere som blir glad av å lese innleggene mine:D
    Håper alt er bra med deg! Lenge siden.
    Klem

    SvarSlett
  3. Så søtt <3 De er skikkelig gode i den alderen da, kommer mange gullkorn, noen mer gjennomtenkte enn andre :)

    SvarSlett
  4. Det stemmer Ingrid!
    Det er en herlig alder (som alle andre aldere :p )
    TUSEN takk for kommentaren din, kjempe koselig!

    SvarSlett

Har du lyst til å legge igjen en kommentar eller en liten hilsen,
så vit at jeg setter veldig stor pris på det ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...