Nyeste

20 januar 2012

Så mange tanker, men ingen plan

Med så mange ideer og tanker vedrørende interiør,
oppussing, fornyelse og en hel haug med tanker og inspirasjon
kjenner jeg alltid på lysten til en forandring i heimen.
Til tider kan jeg faktisk bli både små-sliten og en smule oppgitt av alle tanker.

I går og i dag har det vært slike dager.
Femti ideer i hodet, men ingen svar eller løsninger.
Min kjære holder seg såklart passiv og er fornøyd med 
rom løsninger slik de er. 


Vår andre etasje består av en gang og to soverom.
Det ene er veldig stort, ca 20 kvm, og det andre ca. 10kvm.
Det største bruker vi store, og det minste overtok minsten da 
han kom til verden for 16 mnd siden.
(bildet er fra storungens tid på rommet)


Nede har vi to soverom, med den dumme løsningen at du må 
igjennom rommet vi bruker som kontor/gjesterom/hobbyrom for å komme 
inn til storungens soverom. 
Løsningen fungerer foreløpig greit, siden det ikke gjør han noe at vi 
sitter utenfor rommet hans, 
eller er et problem for oss at han løper frem og tilbake forbi oss da vi sitter der.

Dette rommet (kontor/gjesterom) har full takhøyde (på skrå),
og vi la laminat på både gulv og den høye veggen da vi innredet rommet.


(Veggen og takhøyden på kontoret.)


Jeg liker det, men løsningen gjør at jeg synes det er vanskelig
å se for meg noe annet enn kontor (alt-mulig-rom) på dette rommet.
(Først og fremst pga laminatveggen) 
Rommet har med den veggen ikke grunnlaget for å bli "søtt",
hvis dere skjønner hva jeg mener..?

Tankene mine går nemlig ut på at jeg så inderlig vil gjøre soverommet 
vårt i andre etasjen om til en lofts"stue".
Et rom jeg vil fylle med hobbysaker, symaskina, kontor sakene,
datamaskiner, lekehjørne for barna og kanskje en TV krok.
Jeg er nemlig veldig glad i det rommet, og ønsker å tilbringe
mer tid der. Det perfekte hobbyrom!
Min hvite drøm etter at jeg malte gulvet hvitt i høst.


(Soverommet vårt med den søte kroken og den gode plassen)


Så stopper det opp.. Ideene og løsningene.
Da vet jeg nemlig ikke hvordan jeg skal fordele de tre andre rommene
på oss og ungene.. Hvem skal ha soverommet oppe?
Og hvem skal gå igjennom noens soverom til sitt soverom nede?

Mest praktisk er det kanskje at vi tar det innerste rommet nede,
Embrick (storungen) flytter opp igjen, og Timian (minsten) 
får rommet med full takhøyde nede..
Da kan Embrick som stadig blir større få mer "privatliv" i andre etasjen 
med kompiser på besøk og Timian får brukt rommet sitt nede.
Slik det er nå får han nemlig alt for sjelden vært på rommet sitt oppe,
da jeg ikke tør å slippe han opp og ned trappa alene, og vi sjelden
er der oppe utenom sovetider.

(Embrick's rom nå, innerst nede)


Men rommet nede med den fulle takhøyden inneholder også
planer om en hems. 
Og en hems må jo være en drøm på alle barnerom..?
Jeg husker kjempe godt fra min barndom hvor stas det var å komme
på hytta til onkel der de hadde hems.
Opp og ned trappa, hemmelig lek der oppe og hopping derfra
og ned i store putehauger.
Må jo dermed kunne gå å gjøre noe veldig stas ut av denne planlagte hemsen..?

Men huff, da passer jo rommet igjen bedre til Embrick, siden han 
rett og slett er størst og kommer seg lettere opp/ned fra en hems..!

Yes! Jeg er forvirra, jeg har ideer og jeg tenker nok for mye!
(ble et alt for langt innlegg i forhold til planene.
Takk til deg som fortsatt henger med! smil )


GOD HELG!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du lyst til å legge igjen en kommentar eller en liten hilsen,
så vit at jeg setter veldig stor pris på det ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...