Nyeste

13 januar 2012

Vi renoverte inner-gangen

Jeg blogget fra bad-bygging for noen dager siden og 
fortsetter blogging fra hus-ut-bygging med dette innlegget 
om den gangen vi har utenfor badet, og innenfor hovedgangen vår.
(tungt forklart - gangen innenfor den gangen vi har ytterdøra i)



Da vi kjøpte huset var det denne innergangen som hadde mest 
synlig behov for renovering.
Det skrå hustaket på baksiden hadde en vår for
mange år siden forårsaket en lekkasje inn i veggen i denne gangen
og den var derfor fuktskadet med et ganske stort hull i veggen.
(ikke helt igjennom.. Men råten og skaden var godt synlig)
Vi ville såklart prioritere kjøkken og stue først så denne gangen 
ble tatt sammen med utbyggingen våren 2010.

(bilde fra påbygget. Skaden og gangen er på andre siden av
det gamle påbygget)

Jeg har dessverre ikke mange bilder fra prosessen i denne gangen.
Høygravid, og mest interessert i å få det ferdig antageligvis..?

Men bildet under viser gangen; oransje, trang og fin?
Skaden er på veggen til høyre, men har ikke bilde av den.
Badet til venstre. (Se blogginnlegg fra tidligere denne uka her)




Her er mannen i gang med riving av de gamle veggplatene.
Takhøyden var heller ikke "dagens standard" i dette rommet,
og skulle under denne prosessen justeres opp.


Synes dårlig, men her er innertaket borte og nye takstoler på plass 
for nytt tak på hele gamle påbygg og vårt nye påbygg.
Fått revet gammel og gjort ny vegg til badet, ny dør og 
nytt elektrisk opplegg.

Tilfeldigvis midt i denne prosessen og egentlige planer om 
ferdigmalt veggpanel dukket det opp en Bohus reklame i posten.
Et av bildene viste en helt fantastisk flott panelvegg.
Veggen så gammel ut, nesten brent..
Så da var det bestemte at sånn skulle jeg også ha.



Og hva har ikke min kjære i verktøy kassa?
Han har det meste, også en gassbrenner. 
Den brukte jeg til å brenne alle kvister i panelet.


Etterfulgt av ett strøk med beis..


(På bildet over synes det på muren hvor mye høyere taket ble.)

I tillegg ble så klart den skadede veggen ny fra bunnsville og opp, 
nytt reisverk i ytterveggen, gulvet ble rettet opp og det ble lagt nytt gulv.


Resultatet ble


(Mangler enda en taklist..!)




Gulvet vi valgte minner meg om skog..
Og utsikten fra badet var nå denne


Dette bildet ble tatt rett etter tapeten kom på plass, 
så se bort fra lim og fett flekker.. smil


En gammel benk jeg fikk mast meg til fra mamma ♥
Passer perfekt!

"På tur i skogen"



GOD HELG!
Fredags klem fra

4 kommentarer:

  1. Så fint det ble.
    Mye arbeid lønner seg. Smart med veggene.
    June

    SvarSlett
  2. Så utrolig stilig! Hva heter beisen du har brukt?

    SvarSlett
  3. Tusen takk Irene!
    Her har jeg brukt Lady interiørbeis 9049 valnøtt

    SvarSlett

Har du lyst til å legge igjen en kommentar eller en liten hilsen,
så vit at jeg setter veldig stor pris på det ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...