Nyeste

30 juli 2012

Borte bra, men hjemme best?

Vi har hatt en fin uke på ferie, og selv om det alltid er godt
å komme hjem, ville jeg denne gangen gjerne ha blitt noen dager ekstra.
Føler at dagene denne tilbakelagte uka har vært så fulle med aktivitet 
at jeg ikke kjenner på at jeg har fått nok tid til full avslapping.
Er det ikke rart..?


Vi skulle reise gry tidlig forrige lørdag, men som oss kjent kom vi ikke avgårde
før kl 09 og var derfor ikke framme i Gävle før kl 14, og med kun en halv dag
til rådighet utsatte vi å betale oss inn i vakre Furuvik parken til dagen etter og 
valgte shopping denne dagen i stedet.
På den planlagte campingplassen var det fullbooket så mannen tok noen telefoner,
og på tredje plass fikk vi napp.
En hel andre etasje i et anneks på en gammel herregård!
Spennende overnatting i sjarmerende omgivelser.


Dagen etter kosa vi oss i parken, med dyr av alle slag.
Kengru, geit, høner, gris, slanger, skilpadder osv..
Veldig spennende for 1 åringen som har lært seg å si 'R' på reisen,
det gikk nemlig mye i DyyRR! *StoltMams*


Vi kjørte mange karuseller og rakk såvidt å plaske i bassengene før sola ble borte
og vi måtte reise videre til Grisslehamn, på andre siden av Sverige.
Båt derfra og over til Åland.


Åland er som nevnt i et tidligere reise innlegg for meg svaberg, sol, solnedgang, 
hav, bading, utekos og lugn och ro ♥


Nytt av Åland i år var et stort lekeland i den store idrettshallen.
20 hoppeborger i forskjellige størrelser, fra noe til de minste barna 
til de største (vi voksne?)
Vi fikk prøvd oss på Sumo bryting, hvilket er fantastisk morsomt!
Luft aktiviteter, "wipe out" hinderløyper, store sklier, styrke og balanse øvelser ++
Dessverre endte dagen med en tur innom sykehuset for 4 åringen 
som igjen klarte å slå tenner, leppe og munn så blodet rant.


Det gikk uansett bra, og han fikk ikke skrekken, derimot maste han 
seg til en tur til en senere dag.

Vi fisket, spiste god mat (mye grill mat), vi kjørte båt på havet,
vi var i badeland, shoppa litt og hadde mange late øyeblikk.
Akkurat som det skal være!


Ukens store (og mest vemodige) øyeblikk var torsdag da 4 åringen skulle bli 5 åring.
Timian, Embrick og vi to store ble vekket på senga av min kusine, 
mamma og kjæresten med sang, lys og pakker.
Det var en trøtt, men glad og overrasket 4 åring som fikk åpne
pakker med mer Lego, leker og tatoveringer på senga.
Dagen ble så tilbragt i badeland og så på brygga til sene kveldstimer, 
med mer pakker, godteri, kake og fiske.


Jeg der i mot kjenner at jeg rett og slett synes bursdagene til ungene er 
små-triste. Blir litt utenfor meg selv på disse dagene.
Mye tanker som "akkurat 5 år siden han lå på brystet for første gang, akkurat
5 år siden ditt og 5 år siden datt.."

MEN det var en fin dag og nå er den overstått!
Min førstefødte har blitt FEM år (sprøtt!! og ikke til å tro..)
Han var veldig fornøyd med dagen og 
er nå en veldig stolt 5 åring - i alle fall ovenfor 1 åringen som nå flere ganger daglig får høre:
"storebror er 5 år vet du, så da er det jeg som bestemmer"

Bare i dag har jeg overhørt den setningen minst tre ganger..!


Har dere fortsatt ferie? Nyt feriedagene og lag minner å leve videre
på da hverdagen tidsnok henter dere inn igjen.
Det skal vi ♥ (vi 3 yngste, siden mannen er på jobb igjen i dag)

Puss, puss

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du lyst til å legge igjen en kommentar eller en liten hilsen,
så vit at jeg setter veldig stor pris på det ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...