Nyeste

23 desember 2012

Tenn briketter - HomeMade!

Lille julaften!
Herlige juletid

I morres lagde jeg tenn briketter på den gode, gamle
måten. Forhåpentligvis blir det like bra som forrige gang jeg lagde slike.

Hvis du vil prøve så trenger du;
* Avis papir
* Hyssing
* Saks
* Kjele til å smelte stearin i, evt noe oppi kjelen, ala vannbad
* Gamle lys rester
* Gaffel
* Fat til å la de tørke på


Start med å smelte de gamle stearin lysene i "vann"bad eller
en gammel kjele.




Klipp, (eller riv for et mer sjarmerende utseende) gammel avis.
Jeg har funnet gamle notehefter og gammel avis på låven som jeg valgte å bruke.
Jeg er jo som kjent glad i det gamle, nostalgiske utseende ♥
Hvis du vil ha avisen til å se gammel ut, kan du pensle avis med kaffe!


Klipp opp hyssing i 20-50 cm lange biter.
(Avhengig av hvor brede avisstrimler du har)


Rull avis og bind med hyssing bitene. 
Pass på at det er en liten hyssing bit som stikker fram så man
kan tenne på i den da de skal brukes.
Legg de i den smeltede stearinen og rør/dupp så de blir ordentlig
gjennomtrukket av stearinen. De kan godt ligge noen minutter.

La de tørke på fatet/tallerkenen og pakk de tilslutt inn i 
cellofan eller lag små bunker med hyssing/pyntebånd rundt.
(Mine ligger til tørk, så så langt har jeg ikke kommet..)

Må tilslutt vise fram den fine teksten jeg fant i notehefte,
"Ring inn den glade juletid"
Kunne jo ikke passet bedre.
Nostalgi ♥



GOD JUL, til dere søte, snille mennesker!
Nyt tiden sammen med dine


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du lyst til å legge igjen en kommentar eller en liten hilsen,
så vit at jeg setter veldig stor pris på det ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...