Nyeste

16 desember 2012

Update!

Dagene løper fra meg! Det er jo en kjent sak at jeg
egentlig ikke har tid til å ha noen blogg, - men
nå er det jo sånn at jeg trives med å ha en og alltid har stor
tro at den dagen det skal bli mer tid til det kommer.
(Med fare for at det går troll i jord med det sagt og at jeg ender
opp som hjemmeværende..Det må ikke skje!)

Med julen rett rundt hjørnet, to unger, en mann,
ett hus og tre jobber er hverdagen hektisk!
Jeg skulle sittet med kalender laging i kveld, men velger i
stedet og ha en "ikke gjøre noe" kveld. Fortjent også (mener jeg).


Jeg har vært på julebord, der den opprinnelige planen var 2 på en kveld, siden begge
de primære arbeidsplassene mine endte opp med julebord på samme kveld.
Jeg spiste 3'retters på Skihytta med legene og kollega'er på legesenteret og
planen var å komme meg videre til gjengen fra barnehagen, men da ikke
desserten blir servert før kl.23, en befinner seg høyt oppå fjellet, ikke har råd
til taxi og privat skyssen ikke kommer..! Ja da endte jeg opp med bare ett julebord.
Dessuten mistet jeg nesten stemmen utover natten, da en skikkelig forkjølelse
kom over meg. Den har vedvart og formen har vært så som så i uka etter.

Jeg har stresset meg igjennom en veldig fin bok "Etter verdens ende", oppfølger
av "Sammen til verdens ende" som jeg også likte godt.
Om kreftsyke Tone som taper kampen og om Espens liv videre uten sin kjære -
til han finner en ny kjære..
Lånt på biblioteket og selvfølgelig begynte jeg ikke på boka før dagen før purringen
kom i posten med beskjed om at det var en på venteliste etter meg. Sånt blir det stress av.

Timian, minstemann og jeg har igjennom hele høsten deltatt på småbarns sangen i
Trysil kirke, og der stor koser vi oss! Akkurat som jeg gjorde meg
Embrick-størstemann og begge to på babysang. Bildet er fra juleavslutningen forrige uke.

Ellers er det som nevnt jobb og juleforberedelser som opptar tiden nå.
Jeg har 4-6 dager i uka på jobb og hjemme er det stress (for meg!) med
å bli ferdig til jul. Storvask i begge etasjer og alle rom og kontor/hobbyrom i
andre etasjen som skal innredes.
Kakebakingen ser det ut til at min snille svigermor tar seg av for her dumper
det stadig ned kaker og om det ikke er 7 slag enda, har vi i alle fall 5. Godt!

Vi har bare en bil for tiden da min lekker vann og fryser. Det er ikke gøy og byr
på noen utfordringer, med forskjellige arbeidstider og så videre.
Et hinder i førjulstiden, men vi klarer det og ny vanntank er underveis (får vi i alle fall håpe).

I dag var vi i barnehagen til gutta på Lucia markering, Embrick er
skolebegynner og deltok derfor i Luciatoget. Øyekroken ble våt.
Vemodig, rart, milepæl og neste år er han på skolen. - Jeg kan ikke tro det..
Vakkert var det i dag og flinke var dem♥

Jeg lover flere innlegg før ferien og bilder med jule-stemning!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du lyst til å legge igjen en kommentar eller en liten hilsen,
så vit at jeg setter veldig stor pris på det ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...