Nyeste

18 mai 2013

Å være sukkernarkoman..

Kanskje det er sterkt og si sukkernarkoman, men det er virkelig for å understreke
hvor avhengig jeg er (eller kanskje har vært?) av sukker.
Jeg har alltid vært glad i godteri, kaker og annet søtt. Jeg pleier å si at jeg
kommer fra en søt familie, altså der alle er glad i søtt.
Jeg har jo aldri vært veldig overvektig eller tykk, men jeg har fått merke at
forbrenningen ikke er som tidligere etter at jeg gikk gravid og fødte for andre gang.
Mange gram og noen kilo har kommet på siden det første svangerskapet for
6 år siden. Jeg kjenner jo at jeg overhode ikke trives i egen kropp, men det viktigste er
egentlig at formen er så elendig. Jeg har det siste året gått å vært så mye trøtt og slapp og
kondisjonen bør jeg ikke nevne en gang..
Jeg har dårlig samvittighet hver dag for at jeg ikke spiller fotball med ungene eller leker sisten
sånn som pappaen gjør med dem.. Eller jeg gjør det jo, men bare en brøkdel av tiden pappaen
bruker på den slags aktiviteter med ungene..
Det, i tillegg til at jeg har en pappa og bestemor med diabetes, foreldre med overvekt og
selv har et negativt selv bilde har gjort at jeg har bestemt meg for å ta grep.

Jeg vil ikke ende opp stor, med diabetes eller andre livsstilssykdommer og vite at det kanskje kunne
vært unngått hvis jeg hadde vært hardere med meg selv.
Jeg er jo veldig opptatt av sunt kosthold, godis bare på lørdag og enda sjeldnere brus for ungene,
så hvorfor skal "musene danse på stuebordet" da ungene er lagt hver kveld..?

 

                             Mat-vraket..!

Jeg har blitt bedt om å fortelle hva min "nye hverdag" går ut på, både i forhold til kost og trening,
og hvis noen virkelig kan bli inspirert av mine forandringer så deler jeg mer enn gjerne.
Jeg har ingen intensjoner om å gå over til å bli en `kost og trenings` blogger, men siden dette
berører hverdagen min i så stor grad for tiden vil jeg ikke utelukke at det blir noen innlegg som
omhandler dette tema, og som sagt inspirerer det andre synes jeg jo det er veldig gøy. Smil!

Ble du nysgjerrig så stikk innom senere i helgen!
Forresten, GOD PINSE alle fine mennesker.

-Minde Caroline


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du lyst til å legge igjen en kommentar eller en liten hilsen,
så vit at jeg setter veldig stor pris på det ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...