Nyeste

10 mai 2013

Sommerens første topp tur

I dag skinte sola igjen over Trysil etter to dager med vind og små regn.
Toppturene har jeg savnet hele vinteren og jeg har gledet meg til vår og nye muligheter.
I dag startet jeg dagen med en joggetur (der jeg faktisk jogget mer enn jeg gikk - hipp hurra
for meg og at formen er stigende). Som kjent gir aktivitet mer energi og etter å ha lokket med kakao,
brødskiver med nugatti og kvikk lunsj fikk jeg selskap av alle tre gutta for å gå på
årets første topp tur, opp til Lundkvassberget.
(En veldig fin, barnevennlig tur, 690-ett-eller-annet moh. 1,8 km hver vei og fin sti hele veien.)


Det var ganske vått oppover berget og
vi vasset i vann, myr og overraskende mye snø.

På toppen var det som vanlig en herlig utsikt, men
denne gangen mot et vinterkledd Trysilfjell..!








Det ble kakao, brødskiver og sjokolade for
gutta og tre kopper med kaffe på meg.
Igjen, jeg er så flink for tiden altså.
Som den sukker-narkomane jeg er, må
jeg få lov å skryte litt nå som jeg er flink og
holder meg unna (i grove trekk i alle fall).

 

     Nam Nam Nam.
     "Dette var godt altså mamma!"

 



Noen som har reisetips for Tyrkia forresten?
Kommenter, mail eller melding! Glad for alle tips til det ukjente landet vi snart
skal besøke. Hva bør man oppleve og se i Tyrkia?
Jeg tror jeg må gå til innkjøp av en Tyrkia-lommepalør. Hørte at det går mer i tysk
der enn engelsk og det er ikke mye tysk som sitter igjen i hukommelsen etter
ungdomskolen nemlig..

God helg til dere!
-Minde Caroline

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du lyst til å legge igjen en kommentar eller en liten hilsen,
så vit at jeg setter veldig stor pris på det ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...