Nyeste

31 juli 2013

6 åring! OG andre nyheter

Siden forrige innlegg har vi vært ei uke på vakre Åland ("tilhører" Finland), der har vi
både solet og badet, spist godt, vært både late og aktive og viktigst så har vi feiret
5 åringen sin 6 års dag! En fin dag med alt det en bursdag skal inneholde. Dog i noe mindre
grad siden vi feiret stort med sjørøver fest med resten av familien fire dager før.
Embrick er altså et år eldre, og veldig stolt. Han har faktisk blitt så stor at han trenger mer
plass i sofaen siden rompa hans også ble større på 6 års dagen..! - Det har siden dagen hans
kommet flere argumenter og andre fordeler han nå mener han kan få benytte seg av nå som
han er hele 6 år gammel
Tyggis i barnehagen for eksempel, det er lov for 6 åringer..! (Åjadda!)

Tankene mine har til tross for ferie og vakre omstendigheter ikke vært til stede hele tiden.
Jeg har vært igjennom litt av et kaos, og jeg tror jeg bestemte meg for å utsette studiestart like
mange ganger som jeg bestemte meg for at det var NÅ jeg skulle gripe sjansen.
Det var jo nå jeg hadde fått den!
Det er mye som skal klaffe, det skal kunne kombineres med ungene og familielivet,
mannens studier og nesten viktigst så skal det gå økonomisk.
Mest tanker gikk det likevel til den stillingen jeg allerede har i barnehagen.
Jeg jobber nesten 70% der og trives veldig godt med det. Men etter mye googling skjønte jeg jo
at selv om dette var et deltidstudie ville det ikke la seg kombinere med en fast stilling da
all praksis foregår på full tid. I tillegg kommer jo også alle ukene som det skal være samlinger i Elverum

Valget ble tatt tilslutt, og til høsten blir jeg sykepleie student på deltid. Hipp hurra!


Jeg gleder meg og jeg er veldig spent. Spent på studiet, innholdet, kombinasjon familie/studier/
trening/fritid, økonomi, praksis, medstudenter, terningen arena og alt det andre.
Det er bare 19 dager til studie start og det går fort.
Planen er å få kombinert jobb og studier ut første semester og deretter trappe ned jobb ved siden
av studier. Første praksis periode kommer til våren og da blir det ikke mye tid til annen jobb.
Vemodig og absolutt leit, med også den rette veien å gå for framtiden!


Sjekk, jeg har allerede shoppet masse til skolestart!
Ringpermer, 9 kladdebøker, penal, matboks,
lim, penner, blyanter og tidsskriftsamlere.


-Minde Caroline






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du lyst til å legge igjen en kommentar eller en liten hilsen,
så vit at jeg setter veldig stor pris på det ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...