Nyeste

24 mars 2014

Peanutcookies!!

Selvsagt uten både sukker og mel.
Oppskriften er fra boka "Fristende lavkarbo" av Cecilie Theiste-Bratli.


Du trenger 
1 egg
100 gr mykt smør
0,5 dl sukrin
0,7 dl mandelmel (fettredusert)
1 ts bakepulver
2 ss peanøttsmør
Peanøtter til pynt på kjeksene

Rør sukrin og smør godt sammen. Det er nok en fordel å bruke en håndmikser
Tilsett egget og rør godt. 
Tilsett bakepulver, mandelmel og tilslutt rører du inn peanøttsmøret. 



Lag 12 kladder/små topper på bakepapir og klem inn peanøtter hvis ønskelig. 
Stekes i 10-15 min på 175 grader midt i ovnen. Avkjøles på stekebrettet og da de er kalde legges de over på en tallerken og settes i kjøleskapet - da blir de ordentlig sprø. 

Vel- det står det i oppskriften, men jeg måtte ta ut mine allerede etter 7-8 min fordi det så ut til at de skulle bli svarte. Det er nok fordi kantene mine var for tynne. Ikke ble de ordentlige sprø i midten eller, der de er tjukkest. 
Men smaken var det ingenting å si på, for den likte jeg! Selvom deigen var enda bedre. Smil 



1 kommentar:

  1. Hei Caroline!

    Bloggen din har fanget vår oppmerksomhet på grunn av kvaliteten av oppskriftene. Vi ville bli glade hvis du ønsker å bli med i Alleoppskrifter.no, slik at vi kunne koble til den.

    Alleoppskrifter er en søkemotor som samler de beste norske matlaging nettsteder og blogger fra Internett.

    Flere hundre blogger er allerede registrert her og dra nytte av den trafikken vi sender til sine blogger og nettsteder.

    For å bli med Alleoppskrifter, bare gå til http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Ha en fin dag!

    Vennlig hilsen,
    Elin
    Alleoppskrifter.no

    SvarSlett

Har du lyst til å legge igjen en kommentar eller en liten hilsen,
så vit at jeg setter veldig stor pris på det ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...