Nyeste

05 juni 2014

Medikament-regning!

Jeg har de siste dagene sittet med matematikk i det som føles som 24/7. Vårens store test i medikamentregning nærmer seg og denne testen burde jeg selvsagt begynt å pugge til i høst, men det skjedde jo ikke. Rett og slett av ren frykt for vanskeligheter. Jeg har aldri vært sterk i matte og nettopp av den grunn har det ikke fristet å åpne den boka. Selv om det såklart er av samme grunn jeg burde ha gjort det - for lengst!


Det skal regnes i tabletter, styrker, infusjoner - hastigheter og dråper, injeksjoner, styrker og
ml. Mmol, IE, tid, tørrstoff og oppløsninger.. OSV! 

Skolen har ordnet en obligatorisk læringssti som vi må igjennom med oppgaver innenfor hvert "felt". Det opplegget er ganske fint, men 1,5 time med undervisning er altfor lite for sånne som meg. Igjen; en utfordring med å studere deltid! 


OhMy! 
Takkepris for at vi får 5 sjanser til å bestå prøven. Jeg kan nok glemme å klare det på
første. (Ja, positiv-Minde har blitt negativ-Minde..) 

Men hipp hurra for juni! 
Snart er det ferie. Det liker vi. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du lyst til å legge igjen en kommentar eller en liten hilsen,
så vit at jeg setter veldig stor pris på det ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...