Nyeste

22 oktober 2014

Høst, ferie, Åland og bestått praksis!

Praksisperioden er over!
Jeg besto med veldige fine tilbakemeldinger. Jeg må jeg ærlig si at jeg synes det er godt å være ferdig. Mest fordi det har tatt så mye tid. Jeg har vært på sykehjemmet 4 dager i uka og i tillegg har det vært mye(!) skriving ved siden av.


Jeg fikk en primærpasient da jeg startet i praksis og som jeg har observert og fulgt opp i hele perioden. Mine observasjoner og undersøkelser av pasienten har endt opp i en pleieplan med sykepleieplaner og hvor min endte på 6000 ord før jeg sa meg fornøyd. I tillegg har jeg skrevet ukeplaner, ukesevalueringer og ukentlige refleksjonsnotater. Det har vært innmari læringsrikt og absolutt nyttig, men også krevende og noe slitsomt..
Jeg fikk jo (som jeg allerede har skrytt av) kjempe gode tilbakemeldinger på pleieplanen og veileder fra skolen spurte jo både på halv- og sluttevalueringen om å få bruke min pleieplan som eksempel for neste års studenter. 
Veldig gøy, og det gjorde selvsagt skrivejobben verdt hvert krevende øyeblikk. Smil

Forrige uke tillot jeg meg å rokere rundt på dagene våre slik at jeg endte med 4 sammenhengende fridager og dermed en liten høstferie sammen med gutta.
Vi reiste den lange turen til vakre, kjære Åland! 



Noen late dager med brettspill, dvd'er, lesing og ro. Litt shopping, badeland, noen hårklipp, masse god mat og flere fine gåturer i flott vær og natur!
Det var etterlengtet og deilig! 
(skolebøker og notatbøkene var med hit også og mange timer gikk også med til å ferdigstille pleieplanen)

Og itte minst ro i sjela med den fineste utsikten og solnedgangen jeg vet om


Like flott i høst som i sommer! 

Nå er den normale hverdagen her igjen med skolearbeid, lesing, normal jobbing og forhåpentligvis daglige treningsøkter! 
Sistnevnte har jeg rett og slett ikke hatt overskudd til og det har endt med flere dager på rad uten å røre kroppen mye annet enn det jeg har måtte.. 
Og slikt blir jeg jo bare enda latere av! 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du lyst til å legge igjen en kommentar eller en liten hilsen,
så vit at jeg setter veldig stor pris på det ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...