Nyeste

05 oktober 2014

Sunne lapper!

Cottage cheese er en sånn ting som kaffe en gang var, - noe jeg skulle ønske jeg likte skikkelig godt fordi det er så snøgt! 
Jeg har prøvd å smake ved noen få anledninger, det vil si hver gang jeg kjøper salat fra en salatbar med cottage cheese. Jeg har likevel ikke klart å bli enig med meg selv om hva jeg synes da jeg synes konsistensen er små-ekkel. 
På fredag fant jeg en cottage cheese på Kiwi som gikk ut på dato i går og siden den da ble gratis ble den selvsagt med hjem. Jeg lette i morres bøker opp og bøker ned for å finne en enkel og rask oppskrift og endte med å gjøre min egen variant av to favoritter. 

4 egg
1 boks cottage cheese
Litt salt
3 ss havregryn
1 ss fiberhusk
1 ts bakepulver

Jeg kjørte cottage cheese'en i stavmikser til den var ganske "knust", tilsatte de andre ingrediensene og rørte alt sammen med en håndmikser. 
Lot røra hvile (og bli tykkere) i 10-15 min før jeg stekte lappene i pannen på begge sider. 




Servert med Nora's syltetøy uten tilsatt sukker og derav veldig få kalorier. 
Snøgt, godt og smart! 
Cottage cheese er jo både lavkarbo, lavkalori og proppet med protein. 
Og sammen med egg blir det jo bare enda sunnere! Det liker vi. 
De falt i smak hos barna også som sikkert kunne spist opp alt så jeg ikke fikk rester til lunsj i morra..! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du lyst til å legge igjen en kommentar eller en liten hilsen,
så vit at jeg setter veldig stor pris på det ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...