Nyeste

04 oktober 2014

Mappeeksamen

Jeg har hatt 3 dager fri og det har vært 3 altfor late dager. Høstmørket stjeler noe energi av meg og det passer jo alltid like dårlig å være trøtt!? Jeg har jo hundre ting jeg skulle gjort. Vi har kommet til november og jeg er litt julestressa allerede.. (Tror jeg må lage en liste..)

På ca. samme tid som jeg gikk ut fra sykehjemmet den siste dagen i praksis lå det allerede masse nye oppgaver og informasjon på skolens nettside. Jeg skulle ha begynt for fullt med oppgavene allerede da, men så var det jo så godt å komme ut å jobbe litt vanlig igjen og ikke minst tjene noen kroner etter 2 måneder med tusenlapper jeg kan telle på en hånd i inntekt.. (Phu lang setning!) 
Så selvom jeg har lest mye studiemateriell etter endt praksis har jeg lest i "feil" bøker for det nye emne og jeg har de siste dagene slitt med både konsentrasjonen og disiplinen. Første oppgave handler om sykepleie til pasienter med akutt sykdom og infeksjoner og jeg har sittet med 5 ulike bøker uten å helt bli klok på hvor jeg skal begynne. Da stanger alt litt i veggen!


Emne er akuttmedisin! 
Det bør jo egentlig bli super spennende og jeg gleder meg til noen dager på skolen igjen fra i morgen. Jeg regner med at den 9,5 timer lange skoledagen i morgen gir nok informasjon til å lette skrivingen littegrann slik at ord, setninger og selvsagt kunnskaper strømmer på! 
(Yes, jeg må jo være positiv!) 

Dette er første arbeidsmappe. Jeg har 3 uker på den før jeg får en ny oppgave/mappe som det skal jobbes med like lenge. Deretter en tredje oppgave/mappe før jeg får vite hvilken mappe eller hvilke oppgaver som skal leveres inn for sensurering. Da får jeg (forhåpentligvis) en karakter og det skjer i februar. TviTvi! 
Ved siden av denne oppgave/eksamens skrivingen skal vi være mye i øvningsavdeligen for mye og ny praktisk kunnskap. Alltid like spent! 

Ved siden av har jeg planer om å kjøre i gang igjen boksetrening! 
Jeg savner gruppetimer enormt og er så desperat etter gruppetrening og da spesielt boksing at jeg har sagt at jeg kan kjøre timene fremover da vi mangler trener og boksingen derfor uteblir. 
Det blir litt jobb, litt skummelt, men forhåpentligvis veldig moro! (Og godt!)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du lyst til å legge igjen en kommentar eller en liten hilsen,
så vit at jeg setter veldig stor pris på det ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...